Ambiciózní čínská automobilka Leapmotor, která vstoupila letos také na český trh, bude svá auta vyrábět v Evropě, a to už v příštím roce. Potvrdili nám to samotní mezinárodní zástupci Leapmotor International. Čínská automobilka Leapmotor je ve fázi velkého růstu a a mezinárodní expanze. Automobilka, která byla založena teprve před 9 lety, používá pro mezinárodní expanzi sílu koncernu Stellantis, se kterým založil společný podnik Leapmotor International, ve které má Stellantis 51 % a Leapmotor 49 %. Díky síti Stellantisu se tak Leapmotoru daří velmi rychle expandovat na nové trhy ve světě i v Evropě, například v České republice.
Do Evropy Leapmotor dováží modely T03 a C10, které jsme vám představili už dříve. Právě teď na trh vstupuje menší SUV s označením B10, které právě testujeme ve francouzském Nice. A právě tento model by se už v příštím roce měl začít vyrábět v Evropě. Oficiálně je potvrzen záměr vyrábět ve Španělsku, neoficiálně je již vybrána továrna v Zaragoze. Leapmotor je nyní v konečné fázi vyjednávání se španělskou vládou, klíčovým kritériem je také kvalita, kterou je nutné nastavit stejně, jako v čínské továrně, kde je velmi vysoká. Není bez zajímavosti, že na stejném místě se staví závod na výrobu Lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií, za kterým stojí Stellantis a CATL.




Výroba by se podle zákulisních informací měla rozjet nejpozději na podzim v příštím roce a Leapmotoru by nová továrna měla dovolit jak vyhnout se vysokým clům na dovoz čínských aut, ale zároveň také umožní rychlejší růst. Prodeje automobilky se totiž každý rok zdvojnásobují a stejný cíl má Leapmotor i pro další roky. V roce 2024 dosáhly prodeje necelých 300 tisíc aut, letos za prvních 8 měsíců však číslo dosáhlo už více než 400 tisíc aut a na celý letošní rok je plán 600 tisíc aut. Drtivá většina prodejů (až 97 %) je zatím realizována v domovské Číně, to se však vzhledem k rychlé mezinárodní expanzi má rychle měnit.





Leapmotor se tak přidá k dalším čínským automobilkám, které postupně začínají své elektromobily vyrábět v Evropě. Xpeng zahajuje výrobu svých modelů v rakouské továrně Magna, značky Omoda a Jaecoo by měly začít výrobu svých modelů ve španělské Barceloně už na konci letošního roku a BYD si staví novou továrnu ve Španělsku, ve které chce začít vyrábět v příštím roce.
