Na jednu dobíječku 11 elektromobilů. Taková je aktuální situace v Německu

9
Na jednu dobíječku 11 elektromobilů. Taková je aktuální situace v Německu
Fotografie: unsplash.com
  • V Německu se za měsíc registruje na 50 000 nových elektromobilů
  • Za týden se v Německu postaví okolo 200 nových dobíjecích bodů

Nejenom v Německu se mluví o dostatečné nabíjecí infrastruktuře pro elektromobily. Ovšem podle posledních informací autobild.de tento počet není moc růžový ani v tak silné ekonomice, i když by do roku 2030 měl být v Německu instalován přes milion dobíjecích bodů. Bude to ovšem stačit na počet elektromobilů v jednotlivých spolkových zemích či městech? Na současný stav se tedy podrobně podíváme.

Stavba dobíjecích míst jde pomalu

V současné době je na veřejném místě pro elektrické dobíjení připraveno přes 32 tisíc nabíjecích bodů. „Tento počet se však musí změnit, aby se stal region atraktivnější pro přechod na elektromobilitu,“ říká Hildegard Müller, prezident Asociace automobilového průmyslu. Pro dosažení cíle jednoho milionu dobíjecích míst v roce 2030 bude podle Müllera potřeba otevírat přibližně 2 000 dobíjecích bodů za týden, ale realita posledních měsíců je jen 200 nových dobíjecích bodů týdně. Německo je přitom současným evropským šampionem v nových registracích elektromobilů. Za měsíc se jich tu registruje kolem 50 000.

Jak si vedou vybraná místa Německa?

Například v Berlíně je registrováno 13 239 elektromobilů a dobíjecích bodů je jen 1 192, což v průměru činí 11,1 automobilu na jedno dobíjecí místo. Ve městě Krefeld to vypadá ještě hůře. Tam je jen 5 dobíjecích bodů na 993 elektromobilů, což je 198,6 elektromobilů na jedno dobíjecí místo. Na další čísla se podívejte do přehledné tabulky. Důležité je však zmínit, že se jedná o čísla veřejných nabíjecích stanic. Většina lidí má možnost nabíjet elektromobil doma či v práci na soukromých nabíječkách a veřejnou infrastrukturu nepotřebují tak často. Navíc všechny elektromobily nejezdí k nabíjecím stanicím v jeden moment. I když se tak čísla mohou zdát jako nedostatečná, ve skutečnosti kapacita zatím bez problému dostačuje.

Spolkový stát Počet elektromobilů Počet dobíjecích míst Podíl EV na dobíjecí místo
Bavorsko 83 505 7 001 11,9
Bádensko-Württembersko 17 651 4 596 16,0
Berlín 13 239 1 192 11,1
Brémy 2 510 292 8,6
Brandenburg 8 110 637 12,7
Dolní Sasko 40 842 3 457 11,8
Durynsko 7 269 763 9,5
Hamburk 10 122 1 130 9,0
Hesensko 34 762 2 043 17,0
Meklenbursko-Přední Pomořansko 3 570 363 9,8
Porýní-Falc 17 987 1 346 13,4
Sasko 10 652 1 384 7,7
Sasko-Anhaltsko 4 741 556 8,5
Sársko 3 701 258 14,3
Severní Porýní-Vestfálsko 87 215 5 739 15,2
Šlesvicko-Holštýnsko 14 398 1 353 10,6
Celkem 360 274 32 110 11,2

Zdroj dat: Federální úřad pro motorovou dopravu, Federální síťová agentura a výpočet VDA. Počet elektrických automobilů k 1. 11. 2020 a počet veřejných dobíjecích bodů k 5. 11. 2020. Soukromé dobíjecí body nejsou zahrnuty.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Celkem až zbytečně podrobný rozbor Německa (asi že je to výkladní skříň a nejsilnější ekonomika?), řídiči by uvítali spíš nějaký souhrn pro nás mnohem důležitějších turistických destinací - Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Rumunsko až Chorvatsko, a samozřejmě druhá trasa Rakousko, Itálie, potažmo Řecko... Samozřejmě by bylo zajímavé i Polsko nebo Francie. Plánujete i takový článek?
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Oni tam nemají zásuvky?
Jiří Berda Vymětal
Jiří Berda Vymětal
Elektromobily je naprosto zcestná cesta. To už se dnes ví, ale pořád se to prosazuje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze