Toyota podle asia.nikkei.com plánuje v příštím roce představit prototyp elektromobilu s první polovodičovou baterií. Tento krok by znamenal obrovský průlom v dojezdu a nabíjení. Toyota chce být společností na světě, která začne prodávat sériové vozidlo s polovodičovou baterií.
Nová baterie sníží riziko požáru a zrychlí dobíjení
Technologie polovodičové baterie Toyota by měla umožnit dobíjet baterii do plné kapacity za 10 minut a dojezd na jedno nabití by měl být 500 km. Technologie řeší všechny nevýhody, kterým čelí elektrická vozidla poháněná konvenční lithium-iontovou baterií. Navíc plánované elektrické vozidlo s touto baterií by mělo mít stejně velký vnitřní prostor jako běžné elektromobily a má se výrazně snížit riziko požáru.
Nebývalé investice do vývoje baterií v Asii
Japonská vláda také oznámila, že vytvoří speciální fond ve výši 2 bilionů jenů (418 miliard Kč), který bude podporovat technologie směřující k dekarbonizaci. Fond by měl poskytnout i dotace na spolufinancování vývoje nových baterií a nákup lithia potřebného pro jejich výrobu. Cílem fondu je i rozvoj infrastruktury hromadné výroby v Japonsku. K investicím se přidává také čínská technologická skupina QingTao Energy Development, která bude po dobu následujících tří let investovat zhruba 1 miliardu juanů (3,3 miliardy Kč) do výzkumu a vývoje polovodičových baterií.
Co se týče neustále opakovaného blackoutu elektráren a podobných nesmyslů, stačí se nad problémem trochu zamyslet. Ono už dnes leckterá dobíjecí místa by kapacitou své přípojky na takový výkon nestačila, potřebují proto "vyrovnávací" úložiště energie - tedy baterii, která se bude stálým nabíjecím výkonem dobíjet z přípojky a bude schopna vykrýt výkonové špičky v případě dobíjení EV. Navíc toto řešení umožňuje dobíjení třeba i pomocí FV panelů, viz. Vestec u Prahy.