Značka Omoda vznikla oddělením od mateřského Chery v roce 2022 pro ruský trh, kde se spolu s Kazachstánem téhož léta také představila, jako „hodnotná náhrada“ německých a japonských automobilek, které se z tamějšího trhu stáhly po ruské invazi na Ukrajinu. O rok později se k ní přidal další nový brand Jaecoo, vzniklý z německého slova „jäger“ (lovec) a anglického cool (skvělý) s podobným příběhem i určením. Obě značky vystupují bok po boku pod neformální zkratkou O&J a obsazují další a další trhy v Evropě, Asii a Africe. Jsou určeny výhradně pro export a jejich úkolem je v roce 2030 prodávat 1,4 milionu vozidel. Vozy Omoda by se zároveň měly už letos začít vyrábět v bývalé fabrice Nissanu v Barceloně.
Aktuálně se do seznamu evropských destinací přidává po Španělsku a Polsku i Česko, kde se o import a všechny související záležitosti postará společnost Grand Automotive Central Europe, již etablovaná jako prodejce Nissanu. Ta začne se spalovacím kompaktním SUV Omoda 5, následovat bude jeho elektrická verze s pohonem předních kol, výkonem 200 k, baterií 61 kWh, nabíjecím příkonem 80 kW a normovaným dojezdem 430 km. Dojde i na spalovací Jaecoo 7, o dalších dovážených elektromobilech zatím informace nejsou k dispozici.