V komunitě příznivců elektrických automobilů je známo, že Elon Musk prakticky nenávidí reklamy v tradičním slova smyslu. I to je jedním z důvodů, proč se Tesla do podobných akcí nepouští. Namísto toho šéf Tesly finanční prostředky raději směřuje do produktů a investuje do navyšování jejich kvality.
Chladným jej však nenechal článek zveřejněný na cleantechnica.com, který se zabýval snížením ceny solárních řešení Tesla. Na Twitteru na něho reagoval slovy „lepší vložit peníze do produktu než na prodej a marketing.“ Právě tento příspěvek rozpoutal vášnivou debatu týkající se reklamy a strategie americké automobilky.
But if you ever do put it into sales & marketing, we know a good media site for that. 😉😳😬
— CleanTechnica (@cleantechnica) July 21, 2020
Závěrem debaty je dost možná přehodnocení dosavadního Muskova postoje vůči reklamám. Připustil totiž, že by se Tesla v budoucnu mohla věnovat i jakési formě propagace spojené s podporou jím vybraných médií. Doslova řekl: „V určitém okamžiku bychom pravděpodobně měli dělat reklamu formou umění/sdělení/zábavy/ a podpory vysoce kvalitních médií.“
Další komentáře nabádaly CEO Tesly k širšímu vzdělávání veřejnosti o elektromobilitě skrze reklamní sdělení. Musk již dříve totiž vyjádřil svou nedůvěru vůči reklamám kvůli podvodným praktikám jemu známým z praxe. Připustil tedy, že by finanční prostředky vynakládané na reklamu mohly být spojeny s informačním typem reklam, které by vyvracely dezinformace.
At some point, we should probably do advertising as art/communication/entertainment & to support high quality media
— Elon Musk (@elonmusk) July 21, 2020
Právě zde je Tesla pod nátlakem ze strany veřejnosti, která jí vytýká, že elektromobily jsou pro životní prostředí mnohem větším zabijákem oproti tradičním vozům, že její automobily jsou předražené a že je Elon Musk podvodník. Se všemi a mnoha dalšími mýty se firma potýká dodnes. Většinu z nich by bylo možné výše popsanou formou objasnit. Musk ostatně patří mezi zastánce netradičních mediálních zdrojů, o čemž třeba svědčí jeho zjevná podpora, kterou vyjádřil namátkou podcastům Joea Rogana. V minulosti kupříkladu společnost vytvořila i prostor pro kreativce z komunity Tesly, kteří se mohli prezentovat se svými videi s produkty Tesla.
Pokud bychom na téma nahlédli s větším odstupem, ve své podstatě není jiný důvod, proč by se Tesla měla o reklamu zajímat. Už minulý týden byly zveřejněny zisky automobilky za uplynulý kvartál, z nichž je patrný úspěch Tesly. S ohledem na to může být vhodné vsadit i na reklamu a jakousi osvětu, která by Teslu vynesla na ještě jinou úroveň.