Projekt nové linky pražského metra D dosáhl dalšího významného milníku. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oznámil, že stanice Olbrachtova se stala první kompletně vyraženou stanicí této budované trasy. Výstavba prvního úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou, zahájená v dubnu 2022, tak pokračuje podle plánu.
Ražby Olbrachtovy začaly v únoru 2023 a po devatenácti měsících jsou úspěšně dokončeny. Při výstavbě bylo odtěženo více než 61 tisíc m³ rubaniny, použito přes 1 100 tun oceli a téměř 34 tisíc m³ betonu pro stříkané i lité části konstrukce. Tím se Olbrachtova stává klíčovým bodem pro další navazující práce na celé lince. V současnosti jsou vyraženy všechny traťové i technologické tunely včetně spojky linek C a D. Zbývající práce se soustředí na stanici Pankrác D, kde je nutné dokončit přibližně 16 % objemu ražeb, především v části u budoucího vestibulu v budově Gemini.
Vedle ražeb postupuje i výstavba definitivního ostění, které je nyní hotové zhruba ze 71 %. Intenzivně pokračují práce na hydroizolacích, vestibulech a přestupu mezi linkami C a D, stejně jako modernizace stávající stanice Pankrác. Dokončení nosných konstrukcí jižního vestibulu Olbrachtovy umožní také částečné zprovoznění ulice Na Strži. Od poloviny prosince by se měla po více než třech letech znovu otevřít v režimu 1+1, čímž se uleví dopravě v okolí křižovatky s ulicí Antala Staška.
Nová linka D propojí hustě osídlené oblasti Prahy 4 s centrem města a představuje jeden z největších infrastrukturních projektů posledních let. Na lince by mělo být 10 stanic a počítá se se zprovozněním už v roce 2031, nicméně už nyní víme, že budování nové linky metra brzdí byrokracie i žaloby.
Plánované stanice Metra D:
- Náměstí Míru (NM)
- Náměstí Bratří Synků (NS)
- Pankrác (PN)
- Olbrachtova (OL)
- Nádraží Krč (NZ)
- Nemocnice Krč (NK)
- Nové Dvory (ND)
- Libuš (LI)
- Písnice (PI)
- Depo Písnice (DO)

