Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz Group oznámil za druhé čtvrtletí roku 2025 výrazný pokles čistého zisku na 957 milionů eur (přibližně 23,5 miliard korun), což představuje pokles o téměř 70 procent oproti stejnému období loňského roku. Mezi hlavní důvody patří zavedení amerických cel a oslabení prodejů na klíčových trzích, zejména v Číně.
Provozní zisk (EBIT) skupiny dosáhl ve stejném období 1,3 miliardy eur, což je výrazný pokles oproti 4 miliardám eur ve druhém čtvrtletí 2024. Výsledky přitom byly podle vyjádření Stuttgartu ovlivněny náklady na opatření ke zvýšení provozní efektivity a restrukturalizaci, včetně prodeje výrobních kapacit v Jižní Americe. Celkové tržby skupiny klesly o zhruba deset procent na 33,1 miliardy eur.
| Mercedes-Benz Group | 2. čtvrtletí 2025 | 2. čtvrtletí 2024 | Změna 25/24 | 1. pololetí 2025 | 1. pololetí 2024 | Změna 25/24 | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tržby | 33 153 mil. EUR | 36 743 mil. EUR | -9,8 % | 66 377 mil. EUR | 72 616 mil. EUR | -8,6 % | |||||
| Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) | 1 273 mil. EUR | 4 037 mil. EUR | -68,5 % | 3 562 mil. EUR | 7 900 mil. EUR | -54,9 % | |||||
| Upravený zisk před úroky a zdaněním (EBIT) | 1 988 mil. EUR | 4 049 mil. EUR | -50,9 % | 4 534 mil. EUR | 7 647 mil. EUR | -40,7 % | |||||
| Čistý zisk/ztráta | 957 mil. EUR | 3 062 mil. EUR | -68,7 % | 2 688 mil. EUR | 6 087 mil. EUR | -55,8 % | |||||
Zisková marže činila ve druhém čtvrtletí 5,1 procenta, přičemž bez započtení tarifů by dosáhla 6,6 procent. Cla na dovoz automobilů zavedená v dubnu 2025 prezidentem Donaldem Trumpem tak v praxi představují pro automobilku náklady ve stovkách milionů eur. Prodej vozů Mercedes-Benz navíc výrazně poklesl na důležitých trzích, tedy ve Spojených státech i Číně.
„Ve druhém čtvrtletí jsme dosáhli solidních finančních výsledků vzhledem k dynamickému podnikatelskému prostředí. Nejlepší odpovědí je pokračovat v dodávání atraktivních a inteligentních produktů při přísné kontrole nákladů. Přizpůsobujeme se novým geopolitickým podmínkám tím, že efektivně využíváme naši globální výrobní síť a realizujeme náš program Next Level Performance, který přesahuje běžná opatření na zvýšení efektivity a posiluje odolnost naší společnosti,“ uvedl Ola Ola Källenius, generální ředitel Mercedes-Benz Group AG.
Výhled do budoucna pak počítá s nižšími prodeji u divizí Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans. Dobrou zprávou nakonec však je, že poptávka po elektrických a plug-in hybridních modelech nadále roste.

