Podrobná finanční zpráva Volkswagen Group za první polovinu letošního roku odhaluje, že skupina nezažívá lehké časy. V prvním pololetí totiž hlásí provozní zisk jen 6,7 miliard eur (165 miliard korun), což je o třetinu méně než před rokem. Tržby přitom zůstaly takřka beze změny – 158 miliard eur (3 878 miliard korun) znamená jen nepatrný meziroční pokles o 0,3 %.
„Naše pololetní výsledky ukazují protikladný obraz: na jedné straně jsme zaznamenali silný úspěch našich produktů a pokrok v restrukturalizaci společnosti. Na straně druhé se ale provozní výsledek meziročně snížil o třetinu – mimo jiné kvůli vyššímu podílu prodeje elektromobilů s nižší marží. Negativní dopad mělo také zvýšení dovozních cel v USA a restrukturalizační opatření. Po očištění o tyto položky se provozní marže ve druhém čtvrtletí pohybuje těsně pod sedmi procenty, což odpovídá horní hranici našich očekávání. To ukazuje, že jsme na správné cestě,“ uvedl v tiskové zprávě Arno Antlitz, finanční a provozní ředitel skupiny Volkswagen.
Klíčové ukazatele skupiny Volkswagen
| Ukazatel | 2. čtvrtletí | 1. pololetí | ||
|---|---|---|---|---|
| 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | |
| Dodávky zákazníkům (tis. vozů) | 2 272 | 2 244 | 4 405 | 4 348 |
| Prodej vozidel (tis. vozů) | 2 263 | 2 260 | 4 363 | 4 341 |
| Výroba vozidel (tis. vozů) | 2 325 | 2 340 | 4 519 | 4 606 |
| Počet zaměstnanců (k 30. 6. / 31. 12.) | 667 200 | 679 500 | ||
| Tržby (mil. €) | 80 806 | 83 339 | 158 364 | 158 800 |
| Provozní výsledek (mil. €) | 3 834 | 5 427 | 6 707 | 9 979 |
| Provozní marže (%) | 4,7 | 6,5 | 4,2 | 6,3 |
| Zisk před zdaněním (mil. €) | 3 314 | 4 941 | 6 423 | 10 077 |
| Marže před zdaněním (%) | 4,1 | 5,9 | 4,1 | 6,3 |
| Zisk po zdanění (mil. €) | 2 291 | 3 599 | 4 477 | 7 278 |
| Provozní cash flow (mil. €) | 5 714 | 8 999 | 10 410 | 12 074 |
| Investiční cash flow (mil. €) | -6 237 | -6 094 | -11 760 | -11 706 |
| Čistý cash flow (mil. €) | -523 | 2 905 | -1 350 | 367 |
| Čistá likvidita (mil. €, k 31. 12.) | 28 387 | 29 911 | ||
| Investiční poměr (%) | 11,6 | 11,5 | 11,4 | 12,3 |
Jak ilustruje tabulka výše, zvlášť slabé bylo druhé čtvrtletí, kdy se zisk po zdanění meziročně výrazně propadl z 3,6 miliard eur (88 miliard korun) na 2,3 miliardy eur (56,5 miliard korun). A jak uvádí Arno Antlitz výše, automobilka vidí jako důvod dopad cel, nákladů na probíhající restrukturalizaci i rostoucí podíl elektrických modelů, které mají, minimálně prozatím, nižší marže než tradiční spalovací vozy.
Přestože skupina prodala za pololetí o něco více aut (4,36 milionu kusů oproti 4,34 milionu vloni), na ziskovosti se to neprojevilo. O to více ale vyniká výsledek z Mladé Boleslavi, která dosáhla historicky nejúspěšnějšího čtvrtletí. Podrobný rozbor výsledků Škody přitom přinášíme v samostatném článku.
