V Chemnitzu se Li-Ion baterie kompletují již od roku 2012, přičemž stavba továrny byla zahájena o tři roky dříve. Celkem se zde vyrobilo již přes 200 000 baterií pro elektromobily, plug-in hybridy a hybridy značky Mercedes. Daimler investoval do nového provozu asi 500 milionů eur a jde o jednu z osmi továren na šesti kontinentech, ve kterých se budou vyrábět baterie. Další budou v Pekingu, Tuscaloose, Bangkoku, dvě ve Stuttgartu a další v Sindelfingenu.
Do konce letošního roku chce Accumotive zdvojnásobit počet tamních zaměstnanců na tisíc. Elektromobil Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC bude vybaven 80kWh baterií. Ta se bude skládat z 384 článků. Dva moduly obsahují každý 48 článků a čtyři po 72 článcích. Vůz budou pohánět dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW. Auto nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Maximální rychlost bude 180 km/h a dojezd přes 320 kilometrů.
Palubní nabíječka bude mít výkon 7,4 kW a auto utáhne přívěs o hmotnosti až 1 800 kg. Průměrná spotřeba má být 22,2 kWh / 100 km. Do roku 2022 chce Daimler kompletně elektrifikovat portfolio své značky Mercedes-Benz. Celkem půjde o více než 130 variant.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |