V dnešní době automobilky chrlí ze svých továren obrovská kvanta automobilů, a tak nějaká malosériová výroba většinou připadá na supersportovní či extrémně luxusní auta. Nebo třeba na Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem. Malá sériová výroba tohoto vozidla započne v roce 2017 a ještě ten stejný rok tahač zamíří k prvním zákazníkům.
Stefan Buchner, vedoucí divize nákladních vozidel Mercedes-Benz, k tomu uvádí: „Odezva zákazníků po světové premiéře v září 2016 na IAA byla vynikající. V současnosti jednáme s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky. Zkušebním provozem malé série nyní rychle učiníme další kroky směrem k novému velkosériově vyráběnému produktu, který začneme dodávat do roku 2020.“
Nulové emise, tichý provoz a užitečná hmotnost 12,8 tun – to jsou hlavní přednosti vozidla Urban eTruck. Nejprve bude nabízen zákazníkům v Německu a později se přidají další evropské země. Celková hmotnost vozidla činí 25 tun a na jedno nabití urazí až 200 kilometrů. Momentálně Mercedes vede jednání s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky.
Buchner dodává: „V otázce budoucích témat technického vývoje jsme v automobilovém průmyslu stanovili specifická měřítka, a to zejména v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a konektivity. Rok 2017 bude ve znamení realizace našich plánů: vyvíjíme vozidla a jejich systémy cílevědomě a krok za krokem, aby při uvedení na trh byla naprosto vyzrálá.“
Elektricky poháněná vozidla budou vybavena chladírenskou, skříňovou, nebo valníkovou nástavbou. Vozidla budou poskytnuta zákazníkům k užívání po dobu dvanácti měsíců, a to včetně speciálního nabíjecího zařízení, které zohledňuje specifické požadavky u těchto nákladních vozidel. Veškerý servis bude zajišťovat oddělení jízdních zkoušek divize Mercedes-Benz Trucks. Během uvedeného období budou shromažďována data o jízdních výkonech, provozních vlastnostech a způsobech používání, přičemž získané poznatky budou porovnávány s očekávánými parametry našeho vývoje.
Urban eTruck zapadá do filozofie Mercedesu a jeho elektrické ofenzívy. Už tak Mercedes nabízí například elektrické „Béčko“, hybridní „Céčko", „eSko“ a brzy i model E. A do pár let se dočkáme hned několika modelů z řady EQ. Letos bude uvedena do provozu také malosériová výrobní linka lehkých užitkových vozidel Fuso eCanter, která již využívá například město Stuttgart.
Razantní technický vývoj tento trend podporuje. Daimler Trucks očekává, že mezi roky 1997 a 2025 klesnou náklady na akumulátory nákladního vozidla se zcela elektrickým pohonem o faktor 2,5 – z 500 eur / kWh na 200 eur / kWh. Zároveň vzroste hustota energie dostupných akumulátorů v uvedeném období o stejný faktor z 80 Wh / kg na 200 Wh / kg.
Zdroj: tisková zpráva