Mercedes-Benz otevře už 7. září novou kapitolu ve své designové i technologické filozofie, když na autosalonu IAA Mobility v Mnichově odhalí zcela nový elektrický GLC s technologií EQ. Tento model se stane vůbec prvním sériovým vozem značky, který ukazuje další vývoj designového jazyka Sensual Purity a zároveň přináší zcela novou interpretaci ikonické masky chladiče.
Jak můžete vidět, centrem interiéru je zcela nový MBUX Hyperscreen. Rozměrná obrazovka o úhlopříčce 99,3 cm (39,1") se táhne od sloupku ke sloupku, využívá přitom matrix podsvícení s více než tisícovkou LED a patentovanou technologii zónového stmívání, která umožňuje nezávisle regulovat jas jednotlivých částí.
Design kabiny pak podtrhuje ambientní osvětlení, jež elegantně zvýrazňuje linie a reaguje například i na volbu nastavení klimatizace. Ve výbavě dále nechybí rychlé bezdrátové nabíjení telefonu, přepracované ovládací prvky či galvanizované výdechy ventilace.
„Největší produktová ofenziva v historii naší společnosti pokračuje zcela novým modelem GLC. Nepředstavujeme jen nový vůz – elektrifikujeme náš nejprodávanější model. Přichází s odvážným designovým jazykem, špičkovou technologií, naším operačním systémem MB.OS a výkonem, který vzbuzuje nadšení. Nové GLC je dokonalou harmonií komfortu, dynamiky, efektivity a inteligence – a je připraveno na premiéru na letošním autosalonu IAA,“ řekl Ola Källenius, předseda představenstva Mercedes-Benz Group AG.
Už z dřívějška pak víme, že elektrické GLC přebírá vzduchové odpružení Airmatic známé z vlajkové třídy S, včetně aktivního tlumení a řízení zadní nápravy s úhlem až 4,5°. Výsledkem je jízda, která kombinuje komfort dálniční limuzíny s obratností městského crossoveru. Prostorově pak GLC narostlo – 8 centimetrů navíc v rozvoru by se mělo promítnout do lepšího pohodlí cestujících jak vpředu, tak vzadu. Zavazadlový prostor nabídne až 1 740 litrů, přičemž k dispozici bude i praktický „frunk“ o objemu 128 litrů. Novinka také zvládne utáhnout až 2,4 tuny, což z ní dělá ideální vůz i pro majitele karavanů.
Jednou z největších technických dominant vozu se ale bez debat stane nová 800V architektura, která umožňuje extrémně rychlé dobíjení – až 260 kilometrů dojezdu za pouhých 10 minut. Model GLC 400 4MATIC totiž zvládne nabíjet výkonem přes 320 kW.
