Sportovní značka Cupra se na letošním ročníku autosalonu v Mnichově odvázala a představila zde krom jiného i hodně divokou studii. Ta nese název Tindaya a je ztělesněním vize značky i nositelem jejího budoucího designového stylu. „Studie Cupra Tindaya není snem, dokonce ani ambicí. Je vyjádřením našeho postoje a stane se realitou,“ řekl Markus Haupt, prozatímní předseda představenstva značky. „Zatímco mnozí výrobci se k řidičům obracejí zády, my se o to víc zaměřujeme na to, co je nejdůležitější – spojení osoby za volantem s vozem. Naše pozornost bude vždy zaměřena na emoce spojené s řízením,“ dodal dále Haupt.
Cupra Tindaya je pojmenována podle hory sopečného původu, která se nachází na španělském ostrově Fuerteventura v Atlantském oceánu. Vůz přebírá dramatický charakter své jmenovkyně a v jejím vnějším i vnitřním designu ožívá radikální, ale jednoduchá myšlenka: „No Drivers, No Cupra“. Tato studie je v maximální možné míře zaměřena na řidiče, jemuž nabízí jedinečné zážitky umocněné silnými emocemi. Všechno přitom začíná a končí osvětlením loga vozu. Světlo se šíří od přídě do stran v rytmu živého dechu a třemi trojúhelníky tvoří zorničku očí studie Tindaya, jako by se vůz probouzel. Tato energie stoupá vzhůru k elegantním světlometům umístěným na kapotě, kde tři progresivní trojúhelníková světla odhalují nový ikonický charakteristický rys studie.
Příď má výrazný tvar žraločího nosu obklopeného speciálními aerodynamickými prvky, které usměrňují proudící vzduch do bočních otvorů pro přívod vzduchu. Cupra Tindaya nabízí odvážný charakter, který je definován kontrastem mezi prosklenou a neprosklenou částí karoserie, dravým postojem a výraznými tvary. Koncept se chlubí délkou 4,72 m, velkými 23“ sportovními koly a poměrem prosklené a neprosklené části karoserie 1/3 ku 2/3. Dále se zde počítalo s velkou světlou výškou umocněnou progresivními lemy podběhů kol a bočních prahů. Silueta sedanu se splývavou zádí v kontrastu s kompaktní kabinou a atleticky expresivním tělesem karoserie definuje charakter studie Tindaya. Ostatně, na celkové tvary se můžete podívat v přiložené fotogalerii. Jenže vše není jen o vzhledu a důležitý je taktéž kokpit.
Ten byl navržen jako architektura zaměřená kompletně na řidiče. Inspirací byl pro designéry motoristický sport ve spojení s nejmodernějšími technologiemi. Těžištěm designu je výrazně tvarovaná přístrojová deska, jejíž vrstvené strukturální tvary rámují individualizovatelný 24“ displej. Volant je inspirovaný závodními vozy a nese ovládací tlačítka pro maximální kontrolu s nulovým rozptylováním pozornosti, zatímco vyvýšená středová konzola slouží jako páteř plně integrovaného, dotykového a funkčního mono kokpitu. Zážitky pozvedává vyspělá „fygitální“ (ano, nejde o překlep) interakce. Jejím základem je senzorické a symbolické rozhraní, které probouzí vozidlo, nastavuje jízdní režimy a reaguje proměnami atmosféry prostřednictvím osvětlení a zvukové kulisy. Promítací plocha u paty čelního okna, haptické ovládání a hi-fi audiosystém vytvořený ve spolupráci s odborníky ze společnosti Sennheiser promění kabinu v podmanivý prostor se skvělým ozvučením.
Interiér je v konfuguraci 2+2 a jeho boční dveře se otevírají od sebe. Cupra Tindaya navíc představuje i úplně novou generací skořepinových sedadel CUPBucket, jež jsou moderní interpretací klasických křesel Eames Lounge. Výborně tvarovaná sedadla jsou tvořena udržitelnými materiály a v kabině nechybí ambientní osvětlení. K dispozici jsou i tři naprosto rozdílné jízdní režimy a je otázkou, do jaké míry se koncept Tindaya stane realitou. Cupra má ale velké plány do budoucna a tak se zřejmě díváme na předzvěst něčeho hodně sportovního, co by mohlo dorazit do roku 2030.
