Nový Xpeng P7 je tady a konkurenci nedá nic zadarmo. Jeho parametry jsou oslňující

Mnichovský autosalon 2025
1
Nový Xpeng P7 je tady a konkurenci nedá nic zadarmo. Jeho parametry jsou oslňující
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nejúspornější verze ujede okolo 650 km na jedno nabití
  • Vrcholná verze nabídne pohon všech kol a výkon 437 kW
  • Počítat můžeme s 800V architekturou a luxusní výbavou

Čínský elektromobil Xpeng P7 přichází na světové trhy a kdyby se měla tato novinka nazvat dvěma slovy, asi by bylo nejlepší spojení „technologická bomba“. Už nyní výrobce eviduje několik desítek tisíc objednávek, což jen dokládá, jak velký zájem o nový model P7 vlastně je. Vůz vyniká sportovně-elegantním designem, nabízí možnost využívat autonomní řízení s pomocí AI a samozřejmostí je velmi dobrá elektrická výbava. V jejím čele je 800V architektura, ale počítat se musí taktéž panoramatický, 220 cm široký head-up displej, 15,6" dotyková obrazovka infotainmentu a úzká digitální palubní deska před řidičem. Nový Xpeng P7 umí jet v nejvyšší specifikaci až 230 km/h, nabídne pohon zadních nebo všech kol a co se týče dojezdu, tady je potřeba pečlivě počítat. Výrobce totiž uvádí dojezd všech verzí v rámci cyklu CLTC, ale ten je z pravidla o 15 až 25 procent vyšší než u WLTP. Pokud tak nejúspornější verze Xpengu P7 ujede dle CLTC až 820 km, realitou bude (při použití 20 % odchylky) dojezd někde kolem 650 km.

Ve standardu více než pětimetrového auta nechybí tepelné čerpadlo, ventilace sedadel, soundsystém s 23 reproduktory, 50W bezdrátová chlazená nabíječka mobilů a panoramatická prosklená střecha. Atrakcí je centrální displej, uchycený na 3D kloubovém mechanismu, který se umí samočinně natáčet za tím, kdo zrovna mluví s umělou inteligencí.

Kromě vysoké efektivity a oslňujícího výkonu dosahujícího až 437 kW, se nově představený Xpeng P7 chlubí nadstandardním jízdním komfortem a výbavou. Zadní cestující mají například k dispozici osmipalcový displej a skloněné opěradlo pro větší pohodlí. Zajímavostí jsou kapacitní dotykové panely Touch Pad na dveřích, které lze přizpůsobit pro rychlý přístup k různým funkcím. Nechybí pak ani dynamické ambientní osvětlení. Další funkce půjde dokoupit prostřednictvím OTA aktualizací. O pohon inteligentních systémů se starají tři čipy Xpeng Turing, doplněné o modul Snapdragon 8295P. Novinka se každopádně ukázala na autosalonu v Mnichově a my jsme u toho nemohli chybět. Jedno je ale jisté. Nejen evropští konkurenti to budou mít po nasazení modelu P7 do prodeje velmi těžké.

Automobilka XPeng je aktuálně šestým největším výrobcem elektromobilů na světě, letos se chlubí meziročním růstem dodávek o 252 %. Uspět na evropském trhu by se jí tedy více než hodilo.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Vypadá nádherně. Nicméně...když se našinec posadí zpět do Superbu 3 (od roku 2015) pochopí, proč začaly mizet tlačítka. V tom autě potřebujete jen startovací tlačítko, volič D/R, páčku tempomatu, pedály a volant. Dokonale svítí samo, stírá samo, zesiluje rádio samo, nastavuje sedačku/zrcátka samo, drží teplotu samo, řadí výborně, pruhy drží výborně, ACC na dálnici výborné. Hlavní LCD lze vypnout a budíky(analog) zlumit tak, že je v autě naprostá tma. Tohle auto má skrytou AI a umí předvídat, co chcete udělat a to udělá. Tady není ani o čem diskutovat na diskuzích.

Ano, je uvnitř trochu oldschool...ale neuvěřitelně dotažený. Bude i tenhle Xpeng nebo se vracíme jako u VW o 20 let zpět a budeme se zase ročilovat místo abysme jezdili?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze