I přes nesporný pokrok, kterého dosáhly čínské automobilky v posledních letech, zůstává tamější kultura kolem automobilů za tou euroamerickou hodně pozadu. Proto evropští žurnalisté, dychtiví propagovat nejnovější čínské automobily prostřednictvím svých článků, místo press serverů v evropském duchu sbírají informace, kde se dá a často si musejí vystačit s jejich střípky i v situacích, kdy je výrobek oficiálně představen, naspecifikován a zhomologován. Jakoby čínští výrobci nestáli o to, aby se v evropských médiích objevovaly rychlé, úplné a kvalitní informace o jejich novinkách, což je až v překvapivém rozporu s tím, jak moc by se jim hodilo bohatým Evropanům své výrobky prodávat. Zejména v současné situaci, kdy se kvůli celní blokádě téměř jistě nedostanou do USA.
Proto i informace o novém globálním sedanu Xpeng P7, nesporně elegantním autě, jistě našlapaném pokročilou technikou a technologiemi, prosakují postupně a různými neoficiálními kanály. My se o něm například dozvěděli na serveru Insideevs, který sám neměl mnoho co napsat, protože ani samotná automobilka o něm na svých press serverech nepíše ani slovo. A tak v tuto chvíli známe de facto jen přibližnou čínskou startovní cenu 300 000 juanů (927 tisíc korun) a designéra, jímž je Francouz Rafik Ferrag.
Protože Číňané uvádějí nové modely v jiných rytmech, zpravidla častěji, než Evropané, je těžké soudit, kolikátá generace sedanu P7 to vlastně bude. Mezi oblíbené triky tamějších marketérů, kteří často jednají mnohem dravěji, než jsme zvyklí, je totiž i časté kompletní přejmenování identického modelu nebo jeho uvedení pod několika různými značkami a identitami. Proto se první generace nejdříve jmenovala P7, později P7i a pak údajně odešla do historie. Aktuálně nabízený model P7, otevřeně namířený proti Tesle Model 3, je tomu původnímu sice podobný, ale zda jde i po šesti letech od premiéry stále o identické auto, těžko soudit. A aby toho nebylo málo, automobilka nedávno uvedla i model P7+, což je zcela odlišný, zvýšený crossover pro rodinný život.

Jestli tohle nekoho z nasi kultury oslovi to tedy nevim.
Me rozhodne ne. Pripomina mi to situaci kolem chytrych telefonu. Bambilion znacek a modelu, takze kdyz vybiram novy kouknu maximalne na Samsung nebo Iphone a na zbytek nehodlam plytvat casem.
Mozna je to tim, ze uz jsem starej. 🤷♂️