Společnost Lynk & Co představila na právě probíhajícím autosalonu v Mnichově převratný plug-in hybrid s označením 10 EM-P. Už jen číslovka „10“ značí, že tohle auto je na samotném vrcholu nabídky značky a při pohledu nejen na jeho technické specifikace se nedivíme. Model 10 EM-P je prvním zástupcem značky, který v sobě integruje výpočetní platformu Pikes od společnosti ECARX a softwarový balík Cloudpeak, čímž nastavuje nová měřítka pro inteligentní kokpity poháněné umělou inteligencí. Nejdříve se ale podívejme na rozměry a pohon čínské novinky. Vozidlo měří do délky 5 050 mm, do šířky má 1 966 mm a na výšku se novinka chlubí 1 487 mm. O prostornosti není pochyb, jelikož 10 EM-P disponuje rozvorem 3 005 mm. Aerodynamický design má za následek součinitel odporu vzduchu Cx 0,21. K dispozici budou celkem čtyři výkonnostní varianty, avšak vždy je přítomen pohon všech čtyř kol.
Co se týče výbavy, vůz stojí na 19" kolech. Vyšší výbavy obouvají 21" disky a jiná možnost zde není. Mezi technologické lahůdky interiéru patří 25,6palcový AR-HUD (Augmented Reality Head-Up Display) a 12,66palcový LCD přístrojový panel s vysokým rozlišením. 15,4palcová centrální ovládací obrazovka je poháněna novou generací informačně-zábavního systému Lynk Flyme Auto s čipem Qualcomm Snapdragon 8295. Podporuje několik možností připojení k mobilním telefonům, a to včetně HiCar a Apple CarPlay. Lynk & Co 10 EM-P je postavený na nativní nové energetické platformě CMA Evo. Vůz je vybaven plug-in hybridním systémem, který kombinuje nový hybridní motor 1,5T s hybridním elektrickým pohonem DHT Evo a poskytuje tak kombinovaný výkon 390 kW (523 k) a maximální točivý moment 755 Nm. Vozidlo je vybaveno dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a pětiprvkovým nezávislým zavěšením vzadu.
Vrcholná verze 240 Ultra AWD je navíc vybavena „superhybridní“ baterií Energee s kapacitou 38,2 kWh, která poskytuje čistě elektrický dojezd okolo 180 km a kombinovaný dojezd 1 190 km. Naopak základní verze 120 je vybavena baterií s nižší kapacitou 18,4 kWh. Lynk & Co 10 EM-P pak demonstruje svou sílu i skrze výpočetní platformu Pikes® od firmy ECARX. Ta je poháněna 5nm čipem Qualcomm Snapdragon SA8295P. Tento robustní hardwarový základ podporuje rostoucí poptávku po sofistikovaných inteligentních funkcích vozidel v kombinaci s výkonným multi-doménovým softwarovým balíkem Cloudpeak. Tato integrace umožňuje Lynk & Co 10 EM-P využívat širokou škálu pokročilých funkcí, včetně umělé inteligence, 3D Surround Reality (SR), režimu Sentry či automatického nastavení větracích otvorů po usednutí uživatele, který je ve voze uložen. Nechybí ani nejnovější operační systém LYNK Flyme Auto 2, jenž posouvá inteligenci i uživatelský zážitek ve voze na novou úroveň.
Po stránce luxusní výbavy lze zmínit to, že všechna čtyři vnější sedadla jsou vybavena vyhříváním, ventilací a masážní funkcí, přičemž přední sedadla mají 16směrné nastavení. Zadní sedadla mají elektronické nastavení opěradel, posádka si může užívat audiosystém Harmon Kardon s 23 reproduktory a výkonem 1600 W a komu by to bylo málo, 10 EM-P se může dále pochlubit vyhřívaným/chlazeným úložným prostorem o objemu 5,7 litru v přední středové konzoli. V Číně již nyní mají možnost nový model od Lynk & Co objednávat, přičemž ceny činí v přepočtu 471 až 579 tisíc Kč.
