Vyzkoušeli jsme Lynk & Co – auto za předplatné à la Netflix

1
Vyzkoušeli jsme Lynk & Co – auto za předplatné à la Netflix
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Lync & Co 01 stojí v Evropě 550 eur měsíčně a cena obsahuje vše
  • Automobilka poskytuje i carsharing nevyužívaných vozů předplatitelů
  • V příštím roce dorazí první elektromobil

S příchodem elektromobility jsme svědky fenoménu zrodu mnoha nových značek a automobilových startupů, které zaplavují světové i evropské trhy. A to doslova ze všech koutů světa. Na jednu takovou, která si rozhodně zaslouží pozornost, jsme narazili ve Španělsku. Jmenuje se velmi zvláštně – Lynk & Co. Za tímto jménem se schovává značka patřící pod koncern Geely (který vlastní třeba Volvo nebo Polestar. Tato čínsko-švédská značka založená v roce 2016 je ale hlavně zvláštní svým konceptem, v rámci kterého svoje auta primárně neprodává, ale pronajímá. Chce být jako Netflix, cílí na mladé a vidět je to i na velmi netradičních showroomech, které připomínají spíše bar nebo klub.

Vyzkoušeli jsme Lynk & Co – auto za předplatné à la Netflix

My jsme jeden takový klub navštívili v centru Barcelony a jeho design skutečně nepřipomíná klasický autosalon ani vzdáleně. Na jedné straně stylový bar, všude pohodlné pohovky, volací místnosti a v dolním patře je dokonce malá prodejní galerie a netradiční místnost v podobě bazénu zespoda. Jen bez vody. V celém prostoru je pouze jedno auto, které si zájemci mohou prohlédnout.

I takto může vypadat showroom. Lynk & Co klub v Barceloně

V Evropě má Lynk & Co už 11 takových originálních klubů a kromě Španělska působí v Holandsku, Itálii, Německu a pochopitelně ve Švédsku. V Číně má Lynk & Co ale už přes 200 takových míst a také výrazně širší nabídku, která čítá 6 různých vozů. Po vzoru Tesly a dalších nových značek nabízí auta jen napřímo, nikoliv přes prostředníky.

V Evropě nabízí Lynk & Co pouze jeden jediný vůz – SUV střední třídy s jednoduchým označením „01“. Jde o plug-in hybrid postavený na podvozku a platformě sesterského koncernového Volva XC40. Auto jsme v Barceloně projeli a jde o pohodlný, kultivovaný, tichý a v interiéru hezky zpracovaný vůz, který mě mile překvapil. Reálný čistě elektrický dojezd činí 60 kilometrů, což je slušné. Jinak je k dispozici 1,5litrový tříválec o výkonu 110 kW. Také na domácím čínském trhu nabízí Lynk & Co jen hybridy a v nabídce zatím nemá žádný elektromobil. Jak nám ale zástupci značky v Barceloně potvrdili, to se změní už v příštím roce. Lze očekávat, že se dočkáme modelu se stejnou technikou, na které stojí současná elektrická Volva XC40 a C40.

Lynk & Co 01

A teď k tomu unikátnímu konceptu. Lynk & Co na evropském trhu auta primárně neprodává (i když pokud hodně chcete, tak vám ho samozřejmě ochotně prodá), ale pronajímá na bázi měsíčního předplatného. Cílí na mileniály a mladší uživatele, kteří považují klasické vlastnictví auta za přežitek a preferují flexibilitu jako Netflix. Model „01“ stojí 550 eur měsíčně (v ceně je vše včetně pojištění, asistence, servisu) a na výběr máte mezi černou a tmavě modrou barvou. Co se výbavy týče, k dispozici je pouze jediná, a to ta nejvyšší, která zahrnuje vše, co byste mohli potřebovat. Nechybí velká panoramatická střecha, sportovní sedadla, ambientní osvětlení, třízónová klimatizace, rozměrný displej včetně kompletních OTA updatů díky Android Automotive, graficky propracovaný displej před řidičem a kompletní plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů převzatá z Volva.

Poté, co se stanete předplatitelem, máte přístup k aplikaci Lynk & Co, která slouží nejen k ovládání vašeho auta, ale také k jeho sdílení. Pokud ze Švédska odcestujete třeba do Španělska, můžete mezitím doma auto nabízet v režimu casharingu. Kdokoliv s aplikací Lynk & Co pak vidí polohu auta, nabídkovou cenu a může si auto od vás jednoduše zapůjčit. A vy můžete udělat to samé v Barceloně, kde tak díky tomuto ekosystému nastoupíte také do Lynk & Co auta, které znáte. Pro využívání sdílení aut dokonce sami nemusíte mít auto předplacené, stačí být členem. Lynk & Co je určitě značka, kterou se vyplatí sledovat. Díky silnému koncernu Geely v zádech, technice a know-how od Volva a zároveň svěžímu konceptu může být Lynk & Co jedním z černých koňů na evropském trhu.

Sdílení aut Lynk & Co
Sdílení aut Lynk & Co přes mobilní aplikaci
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Zajimalo by me jestli je pri pronajmu toho auta nejake omezeni v mesicnim nebo rocnim najezdu kilometru?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze