Mercedes-Benz nezažívá lehké časy, tvrdě ho zkouší čínská konkurence

4
Mercedes-Benz nezažívá lehké časy, tvrdě ho zkouší čínská konkurence
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Sttutgart mluví o optimalizaci nákladů v rámci celého podniku
  • Neúspěch připisuje slabším makroekonomickým podmínkám a tvrdé konkurenci

Mercedes-Benz zveřejnil, jak si vedl ve třetím čtvrtletí letošního roku a zdá se, že ve firmě není moc důvodů ke spokojenosti. Podle jeho zprávy je totiž aktuálně ziskovost vozů Mercedes-Benz ovlivněna utlumeným makroprostředím a silnou konkurencí.


Výsledky za 3. čtvrtletí nesplňují naše ambice. Nicméně Mercedes-Benz i v náročných časech nadále generuje solidní peněžní toky. Na další vývoj trhu pohlížíme obezřetně a zintenzivníme veškeré úsilí o další zvyšování efektivity a optimalizaci nákladů v rámci celého podniku.“ uvedl Harald Wilhelm, finanční ředitel společnosti Mercedes-Benz Group AG. Kde konkrétně však chce Mercedes šetřit, to jsme se bohužel nedozvěděli.

Divizi Mercedes-Benz Cars potrápily podle tiskové zprávy zejména slabší makroekonomické podmínky v kombinaci se silnou konkurencí, zejména v Asii. Divize tak sice zapsala zisk před úroky a daněmi ve výši 1,2 mld. eur, ovšem to značí výrazný meziroční pokles (3. čtvrtletí 2023: 3,4 mld. eur). Důležitá provozní marže na výrobě osobních aut byla jen 4,7 %, tedy také výrazně pod očekáváním.

Propisuje se to i na výhledu prodejů za letošní rok. U divize Mercedes-Benz Cars se totiž očekává, že celoroční prodeje budou mírně pod úrovní loňského roku s tím, že prodeje v posledním letošním čtvrtletí budou podobné jako ve čtvrtletí třetím.

Nedávno jsme si v Německu prohlédli interiéru vozu Mercedes-Benz Concept CLA Class

Mercedes očekává, že celkové tržby skupiny budou mírně pod úrovní předchozího roku, ještě horší je to se ziskem před úroky a daněmi a cashflow skupiny, protože Stuttgart i experti očekávají, že oba údaje budou výrazně pod úrovní loňského roku.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 26. 10. 06:39
Nesklizeji co nezaseli.

Cinske automobilky se s exportem jeste ani nenadechly a ty evropske uz narikaji.
Myslim, ze se zatim spise projevuje postupna ztrata cinskeho trhu a mozna uz i na tom americkem, kde je valcuje pro zmenu Tesla.

A prave proto je naivni myslet si, ze kdyz si v Evrope prosadime odklad zakazu spalovacich motoru, tak tim ty nase dinosaury nejak ochranime…

A bude mnohem hur.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze