Mercedes-Benz EQS SUV otevřel objednávky. Menu je bohaté

4
Mercedes-Benz EQS SUV otevřel objednávky. Menu je bohaté
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Elitní elektrické SUV od Mercedesu vstupuje na český trh
  • Konfigurátor již funguje, v nabídce jsou čtyři motorizace

Prvními čtyřmi verzemi debutuje nový vrchol elektrické nabídky třícípé hvězdy, Mercedes-Benz EQS SUV. Základní ceník již nějakou dobu známe, k žádnému posunu nedošlo. První cena za ekonomickou zadokolku EQS 450+ (360 koní) SUV tedy přesáhla tři a čtvrt milionu korun, byť jen o kousek. Stojí totiž 3 275 470 Kč. Připomeňme, že kdo chce s pohonem všech kol využít potenciál SUV naplno, byť za cenu o něco zhoršeného dojezdu, musí přihodit minimálně 102 tisíc korun za provedení EQS 450 4Matic SUV (3 377 110 Kč) se stejným výkonem. Fajnšmekři mohou dále utrácet za výkonnější čtyřkolky, ať už EQS 500 4Matic SUV (449 k) za 3 609 440 Kč, nebo EQS 580 4Matic SUV (544 k) za 4 279 770 Kč.

Exteriér je standardně v elegantním provedení Electric Art, linii AMG se specifickými koly, maskou a nárazníky lze volit bez příplatku. V ceně je rovněž výběr všech barev, včetně metalických, s výjimkou exkluzivních odstínů Manufaktur za 36 576 Kč. Aktuálně jsou jen dva – nemetalická šeď Alpine a metalická běloba Diamond. Ač se většina barev opět odehrává ve spektru mezi bílou a černou a prakticky všechny odstíny jsou jejich směsí v různých poměrech, přeci jen se najdou dvě pastelové výjimky. Kromě modři Sodalite se totiž po dlouhých letech v emigraci do nabídky pomalu vrací i zeleň. Zde konkrétně v tmavě lahvovém odstínu nazvaném Emerald, aby bylo učiněno zadost seznamu minerálů.

Dobrou zprávou je, že standardní 21" kola lze zadarmo nahradit dvacítkami, případně dvaadvacítkami od 35 814 Kč. Dalším pozitivem je možnost nahradit tvrdé ekologické homologační pneumatiky lepivějšími sportovními za 10 059 Kč, které kromě větší jistoty vylepší i komfort, byť opět za cenu lehkého navýšení spotřeby. V ceně jsou dále inteligentní maticové světlomety Digital light spolu s posuvným střešním oknem, které lze ale opět formou nulové negativní opce odstranit. Seznam bezpečnostních a komfortních doplňků je dlouhý, za zmínku stojí akustická sada vrstvených bočních oken za 36 576 Kč, interiér Manufatur s kombinací kůže nappa a ořechového dřeva za 173 735 Kč a široké nabídky syntetických i přírodních alternativ ke standardní kožence.

Doplnit lze třetí řadu sedadel za 48 768 Kč, ventilovaná (26 060 Kč) a masážní přední sedadla za 44 500 Kč plus vyhřívání druhé (12 497 Kč) a třetí (10 972 Kč) řady sedadel. Interiér lze ozvláštnit dekoračními panely z několika druhů dřeva, karbonu či různých prostorových reliéfů. Čtyřzónová klimatizace stojí 34 748 Kč, MBUX Hyperscreen 219 455 Kč, head-up displej 27 737 Kč a soundsystém Burmester surround 24 994 Kč. Kvalitní multimédia lze zavést i k oběma zadním sedadlům za 91 135 Kč. Za třífázové nabíjení 22 kW místo standardních 11 kW si Mercedes počítá 30 480 Kč.

S Mercedesem EQS jsme ujeli 853 kilometrů na jedno nabití – Vytvořili jsme 3 rekordy padly během jedné jízdy

Vůz už by měl být v tuto chvíli k objednání do výroby, automobilka nicméně na svém webu upozorňuje na problémy s dodávkami komunikačních modulů LTE pro systémy Mercedes me connect a eCall. Ty by mohly případně ovlivnit dodací lhůty.

Technické parametry Mercedes-Benz EQS SUV 450+

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 125 × 1 959 × 1 718 mm, 2 695 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon265 kW, 360 koní, točivý moment: 568 Nm
Baterie121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 580 km
Cena od3 275 470 Kč
Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
V celkové váze vozu to je zanedbatelné :-)
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Některé příplatky u Mercedesu jsou opravdu nesmyslnéy zvláště u tak drahého auta. Za více než tři miliony by mělo být 22kw nabíjení 100% samozřejmost. Chápu, že pro zákazníka platící takovou částku to není problém, ale principiálně je to špatně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze