Mazda si nedala pokoj, pořád si pohrává s myšlenkou rotačního motoru a nakonec to vypadá, že se jej přeci jen dočkáme. Možná ale trošku jinak, než se předpokládalo – rotační motor totiž tentokrát bude plnit roli systému REx, tedy poslouží jako prodlužovač dojezdu u elektromobilu, podobně jako to má dnes například BMW i3. Rotační motor by tak pracoval v konstantních otáčkách, čímž by nedocházelo k tak velkému opotřebení.
Takový Mercedes chce ze začátku vyrábět velké elektromobily, aby v drahém autě nehrála takovou roli nákladnější konstrukce. Mazda zase zastává názor, že má smysl vyrábět pouze malé elektromobily, kde nemusí být obří baterie. Velikostně bude tedy nový japonský elektromobil patřit někam mezi Renault ZOE a Nissan Leaf. Elektrifikace by se měla v Mazdě naplno rozběhnout až v roce 2021, malý elektromobil by však mohl přijít už za dva roky. Má to však jednu důležitou podmínku – vše musí jít podle plánu.
Zdroj: carscoops.com