Majitelé „kachen“ měli možnost nahlédnout do elektrické budoucnosti

3
Majitelé „kachen“ měli možnost nahlédnout do elektrické budoucnosti
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • Na akci Bobule 2024 se sjely „kachny“ i jiné Citroëny
  • Nechyběl ani Citroën 2CV, který dokončil Dakar Classic
  • Účastníci mohli nahlédnout do elektrické budoucnosti v podobě Citroënu ë-C4

Během uplynulého víkendu se konal druhý ročník srazu legendárních „kachen“, tedy Citroënů 2CV, na jižní Moravě. Ten nesl název Bobule 2024 a kromě 27 „kachen“, mezi nimiž nechyběla ani ta dakarská, se ho zúčastnili i majitelé jiných vozů značky Citroën. V řadách pořadatelů vznikla myšlenka ukázat účastníkům i elektrickou budoucnost. Oficiální fotograf tedy na akci vyrazil elektrickým Citroënem ë-C4.

„Kachna“ z Dakaru i elektrický Citroën ë-C4

Akce Bobule 2024 se konala od 6. 9. do 8. 9. v Novosedlech u Mikulova. Mezi „kachnami“ nechyběla ani ta, která dostala jméno Duckar. Jde totiž o jediný Citroën 2CV, který dokončil Dakar Classic. Posádka tohoto vozu se ovšem nespokojila jen s dokončením letošního Dakaru Classic, ale dámská posádka Holická-Engová se na Dakar chystá i příští rok a chce bojovat o vítězství. „Vloni jsme měli jako tým jasný úkol, dojet do cíle. Jeli jsme s originálním autem, s minimem úprav jako jezdily posádky 2CV před námi na historických tratích rallye Paříž-Dakar v Africe. Cíl jsme splnili a jako první Citroën 2CV jsme dojeli Dakar,“ říká závodnice Barbora Holická.

Nejnovějším vozem na srazu pak byl elektrický Citroën ë-C4, kterým přijel fotograf. Ten je zkušeným elektromobilistou s 330 tisíci najetých kilometrů v elektromobilu na kontě. Na tuto akci jsme mu pomohli s domluvením zápůjčky elektrického Citroënu. Na tom ocenil komfortní podvozek a skvěle fungující světla i s přisvěcováním do zatáček. Mnozí účastníci srazu Bobule 2024 pak ocenili možnost nahlédnout do elektrické budoucnosti v rámci své oblíbené značky.

Zároveň vznikly hezké fotky legendárních „kachen“ s elektrickým Citroënem ë-C4. Který z těchto vozů se vám líbí více? Pokud byste si mohli vybrat, měli byste raději v garáži historický kousek, nebo nový elektromobil? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Citroën e-C4 – test

Technické parametry Citroën e-C4 50 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 360 × 1 800 × 1 520 mm, 1 561 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (46,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 357 km
Cena od874 900 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
eC4 se mě líbí, podvozek paráda, na palubě příjemně, jako auto by mě zcela stačilo, ale je to FWD, nemá ani nastavení procent nabití, nemá tažné a technika stará, dojezd zejména v zimě tragický. Bohužel:/

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze