Faceliftovaný Citroën ë-C4 vstupuje do prodeje v ČR. Základ vyjde na 750 tisíc Kč

Faceliftovaný Citroën ë-C4 vstupuje do prodeje v ČR. Základ vyjde na 750 tisíc Kč
Fotografie: Citroën
  • Základní výbava You vyjde v rámci elektrické verze na akční částku 749 900 Kč
  • Silnější provedení s vrcholnou výbavou Max stojí bez akční slevy 999 900 Kč
  • K dispozici je i hybridní verze s výkony 100 a 136 koní

Citroën ke konci minulého roku osvěžil svůj úspěšný model C4 a nyní jej uvádí na český trh. Výrobce formou ceníku prozradil všechny dostupné stupně výbav a hlavně poskytuje dočasnou akční slevu na všechny nabízené varianty. Základní výbava You startuje v rámci plně elektrické verze na částce 854 900 Kč a kdo objedná vůz do konce ledna, toho čeká dodatečná akční sleva na částku 749 900 Kč. V této výbavě se nachází vnější elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, zadní parkovací asistent, paket Bezpečnost a taktéž ocelové disky kol o rozměru 16" s pneumatikami 215/65. V případě hybridního provedení s výkonem 136 koní vychází stejná výbava na částku 679 tisíc Kč (ve zmíněné akci na 569 900 Kč). Bez zajímavosti není ani úprava parametrů obou nabízených baterií. Těm se sice nezměnila brutto kapacita 50/54 kWh, avšak mírně narostla netto kapacita ze stávajících 46,3/48,1 na 48/51 kWh. Přesto mírně poklesl normovaný dojezd podle WLTP z 357/418 na 354/414 km.

Střední výbavový stupeň Plus přidává vyhřívaná přední sedadla, ocelová kola ve velikosti 18" s pneumatiky 195/60, paket Kamera a interiér bude v černo-šedé látkové kombinaci. V rámci elektrické verze vychází středně vybavené provedení na částku 899 900 Kč, za což je dostupné slabší provedení s výkonem 136 koní. Silnější varianta s výkonem o 20 koní vyšším stojí 929 900 Kč. O dost levnější je hybridní varianta, která s výkonem 136 koní stojí 679 tisíc Kč. Nejlépe je na tom vrcholná výbava Max. Ta obsahuje přední a zadní parkovací asistent, asistent bočního parkování, dotykový barevný HD displej o velikosti 10", hands free přístup a startování vozu, sedadla Citroën Advanced Comfort a hlavně 18" hliníkové disky kol s výbrusem a s pneumatikami o rozměru 195/60.

V tomto případě již není k dispozici slabší 136koňová elektrická verze. Na výběr je jen silnější s výkonem 156 koní a cenou 999 900 Kč. U hybridní varianty (136 koní) si výrobce naúčtuje 759 tisíc Kč. A pro připomenutí, facelift přinesl nejen novou příď, která přišla o svůj zajímavě znepokojivý styl s šikmými liniemi, ale došlo i na nová multimédia s oběma vylepšenými displeji, která tento vůz již hodně potřeboval. Naprostou novinkou je pak možnost využít funkci V2L. V rámci výbavy je pak možné dokoupit několik paketů, ve kterých se nalézají například přední LED mlhové světlomety či vyhřívané přední sklo a trysky ostřikovačů.

Technické parametry Citroën ë-C4 facelift (2024) 136

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 350 × 1 800 × 1 525 mm, 1 571 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (46 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 354 km
Cena od854 900 Kč
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
To je nějaké divné, ne?
"Těm se sice nezměnila brutto kapacita 50/54 kWh, avšak mírně narostla netto kapacita ze stávajících 46,3/48,1 na 48/51 kWh. Přesto mírně poklesl normovaný dojezd podle WLTP z 357/418 na 354/414 km."

Takže přehledně, teď je kapacita baterek 50/48, resp. 54/51 (brutto/netto). To znamená, že rozdíl ve využitelné kapacitě je 3 kWh, ale dojezd je vyšší o 60 km -> 354 vs. 414?

Jak je možný tak vysoký rozdíl dojezdu mezi menší a větší baterkou, 60 km na 3 kWh? Nebo je ten pohon u větší baterky o tolik jiný/efektivnější?
Jan Liška
Naposledy upraveno: 16:22
Opravdu velmi rád bych věděl důvod, jak může být srovnatelně velký Elroq o téměř 400kg těžší (1571 vs 1949 s ~50kWh baterií). Ono 400kg čehokoliv je dnes strašně drahé ...
Michal Opluštil
Tak už i Stellantis valí V2L ....co na to koncern. Jako pořizovat si nějakou přenosnou velkou powerbanku mě přijde ekonomicky nesmyslné za ohledem na kapacitu 🤨

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze