Citroën ke konci minulého roku osvěžil svůj úspěšný model C4 a nyní jej uvádí na český trh. Výrobce formou ceníku prozradil všechny dostupné stupně výbav a hlavně poskytuje dočasnou akční slevu na všechny nabízené varianty. Základní výbava You startuje v rámci plně elektrické verze na částce 854 900 Kč a kdo objedná vůz do konce ledna, toho čeká dodatečná akční sleva na částku 749 900 Kč. V této výbavě se nachází vnější elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, zadní parkovací asistent, paket Bezpečnost a taktéž ocelové disky kol o rozměru 16" s pneumatikami 215/65. V případě hybridního provedení s výkonem 136 koní vychází stejná výbava na částku 679 tisíc Kč (ve zmíněné akci na 569 900 Kč). Bez zajímavosti není ani úprava parametrů obou nabízených baterií. Těm se sice nezměnila brutto kapacita 50/54 kWh, avšak mírně narostla netto kapacita ze stávajících 46,3/48,1 na 48/51 kWh. Přesto mírně poklesl normovaný dojezd podle WLTP z 357/418 na 354/414 km.
Střední výbavový stupeň Plus přidává vyhřívaná přední sedadla, ocelová kola ve velikosti 18" s pneumatiky 195/60, paket Kamera a interiér bude v černo-šedé látkové kombinaci. V rámci elektrické verze vychází středně vybavené provedení na částku 899 900 Kč, za což je dostupné slabší provedení s výkonem 136 koní. Silnější varianta s výkonem o 20 koní vyšším stojí 929 900 Kč. O dost levnější je hybridní varianta, která s výkonem 136 koní stojí 679 tisíc Kč. Nejlépe je na tom vrcholná výbava Max. Ta obsahuje přední a zadní parkovací asistent, asistent bočního parkování, dotykový barevný HD displej o velikosti 10", hands free přístup a startování vozu, sedadla Citroën Advanced Comfort a hlavně 18" hliníkové disky kol s výbrusem a s pneumatikami o rozměru 195/60.
V tomto případě již není k dispozici slabší 136koňová elektrická verze. Na výběr je jen silnější s výkonem 156 koní a cenou 999 900 Kč. U hybridní varianty (136 koní) si výrobce naúčtuje 759 tisíc Kč. A pro připomenutí, facelift přinesl nejen novou příď, která přišla o svůj zajímavě znepokojivý styl s šikmými liniemi, ale došlo i na nová multimédia s oběma vylepšenými displeji, která tento vůz již hodně potřeboval. Naprostou novinkou je pak možnost využít funkci V2L. V rámci výbavy je pak možné dokoupit několik paketů, ve kterých se nalézají například přední LED mlhové světlomety či vyhřívané přední sklo a trysky ostřikovačů.
Technické parametry Citroën ë-C4 facelift (2024) 136
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 350 × 1 800 × 1 525 mm, 1 571 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (46 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 354 km |
Cena od | 854 900 Kč |
"Těm se sice nezměnila brutto kapacita 50/54 kWh, avšak mírně narostla netto kapacita ze stávajících 46,3/48,1 na 48/51 kWh. Přesto mírně poklesl normovaný dojezd podle WLTP z 357/418 na 354/414 km."
Takže přehledně, teď je kapacita baterek 50/48, resp. 54/51 (brutto/netto). To znamená, že rozdíl ve využitelné kapacitě je 3 kWh, ale dojezd je vyšší o 60 km -> 354 vs. 414?
Jak je možný tak vysoký rozdíl dojezdu mezi menší a větší baterkou, 60 km na 3 kWh? Nebo je ten pohon u větší baterky o tolik jiný/efektivnější?