Konečně pořádná konkurence pro Tesly Model 3 a Y? To je další cíl amerického Lucidu

2
Konečně pořádná konkurence pro Tesly Model 3 a Y? To je další cíl amerického Lucidu
Fotografie: Lucid Motors
  • Cenově by se vůz mohl pohybovat okolo hranice 1,125 milionu Kč
  • Uvedl to sám Peter Rawlinson, generální ředitel značky Lucid

Peter Rawlinson, generální ředitel značky Lucid, nedávno v rozhovoru pro ABC News sdílel několik zajímavých myšlenek, na které upozornil electrek.co.


Šéf a zároveň i technický ředitel společnosti Lucid uvedl, že levné elektromobily s malými a účinnými bateriemi přimějí Američany, aby vyměnili svá vozidla s konvenčním pohonem za elektromobily a už se nikdy neohlíželi zpět. Ovšem s ohledem na to, že nejlevnější model společnosti Lucid, Air Pure, začíná na 82 400 dolarech (necelých 1,9 milionu Kč), byl Rawlinson dotázán na prodej vozidla, které by se pohybovalo pod cenou 60 000 dolarů (cca 1,35 milionu Kč). A na to generální ředitel značky Lucid odpověděl zajímavě: „Přesně proto chodím do práce. Nejsem tu od toho, abych stavěl drahé auto, které si mohou dovolit jen bohatí lidé.“ Také dodal, že Lucid začal s prémiovými produkty, protože to je podle něj jediný způsob, jak jsem mohl podnik finančně zajistit.

Lucid chce elektromobil za 50 tisíc dolarů, který bude konkurovat Tesle Model Y

Dále vysvětlil, že technologie, kterou Lucid vyvíjí, bude klíčem k větší efektivitě. „Zaměřujeme se na cenu – a neberte mě do slova – kolem 50 000 dolarů (cca 1,125 milionu Kč). To je vize. Přímo tam, kde se pohybují Tesly Model 3 a Model Y.“ Pak dodal, že rád šel s cenou níže, ale je to podle něj to nejlepší, co může společnost do poloviny až konce desetiletí udělat.

Od Rawlinsona jsme se dozvěděli také zajímavé informace o nabíjení vozů Lucid. Uvedl, že přibližně 86 % zákazníků společnosti Lucid nabíjí přes noc doma, což méně zatěžuje rozvodnou síť. Je podle něj také velmi vzácné, aby lidé ujeli více než 500 km denně.

S tím pak souvisí, že s dalším rozvojem nabíjecí infrastruktury podle něj už nebudou potřeba elektromobily s dojezdem 500 mil (800 km) a dodal: „Myslím, že elektromobil budoucnosti bude mít dojezd spíše 150 mil (cca 240 km), pokud budeme mít vyspělou infrastrukturu.“ Pokud vás elektromobily Lucid oslovily, mohla by vás potěšit zpráva o tom, že si Lucid pro Evropu připravil speciální limitku modelu Air. Bylo to přitom oznámeno na mnichovském veletrhu IAA, kterého jsme se účastnili a zpravodajství z něj najdete pod tímto odkazem.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Hihi Tesla má konkurence už až dost ze všech stran...z té laciné jsou to Číňani, na vlastním poli je to VW,Škoda,Hyundai,Kia,Ford,PSA a z té lepší strany je to BMW,MB,Porsche,Audi...

Především co se týče BMW mám pocit, že to už je před Teslou jen o tom ještě nevíme, MB určitě není horší a až VAG doladí ten jejich LCD v autě, což je rok 2024, tak elektropohon a baterky mají srovnatelné už te'd...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze