Shodou okolností na den přesně před rokem jsme vás seznámili s prvními teasery na budoucí elitní elektrické SUV Lotus Eletre vyvíjené pod kódovým označením 132. Definitivní podobu 800V superstroje zrychlujícího z klidu na 100 km/h pod tři sekundy už známe a v tuto chvíli si jej už můžete dokonce zarezervovat. Takže přichází čas na kód 133. Že půjde o čtyřdveřové kupé na 800V platformě Lotus Premium, to není žádnou novinkou, stejně jako fakt, že by mělo dorazit na trh napřesrok a zkazit klidný spánek zejména tvůrcům Porsche Taycan. Dosud jsme však nevěděli, jak bude vypadat, respektive jak se šéfdesignér John Paul Gregory (dříve Bentley a Aston Martin) popasoval s výzvou, aby novinka vypadala dostatečně prémiově a přitom jinak než Taycan.
Lotus Electric Sedan Shows Its Sleek Production Body For First Time https://t.co/zCHF4eNek1 via @insideevs.com
— InsideEVs (@InsideEVs) February 28, 2023
Dosud jsme viděli opět pouze teasery jednotlivých detailů, nyní však kolegové z insideevs.com získali sadu špionážních fotografií dávající celkem jasnou představu o základních tvarech i řadě detailů. Spolu s tím, co se jim podařilo o budoucí čtyřmístné ozdobě bulvárů zjistit, to dává už docela komplexní představu o tom, nač se můžeme při oficiální premiéře těšit. A zjevně toho není málo. Už zamaskovaný testovací prototyp totiž ukazuje, že linie velkého fastbacku působí místy o poznání elegantněji než u zmíněného Porsche, které se tak trochu stalo obětí snahy za každou cenu se podobat legendárnímu typu 911. Lotus budující svou novodobou identitu takříkajíc na bílém papíře takovými omezeními netrpí, a tak vidíme něco, co se může směle rovnat třeba i takovému Maserati Quattroporte.
Samozřejmě, leccos ještě mohou změnit oba konce vozu pro testovací účely osazené náhradními světlomety. Jenže my už dnes víme, že ty definitivní se budou shodovat s typem Eletre, takže případné změny budou už jen k lepšímu. Maskovaný prototyp dále ukázal i aktivní mřížku v masce s kosočtvercovými vzory, LiDAR, kamery místo zrcátek a vysouvací kliky dveří. Dobře patrné jsou i vskutku velkorysé brzdy svědčící o sportovních ambicích nového modelu. Z Eletre by ale měla pocházet i velká část interiéru, počínaje sedadly až po volant. Interiér bude čtyřmístný a podélně rozdělený středovým tunelem, zřejmě dojde i na velkou prosklenou střechu.
O technice zatím nevíme nic, ale přímo se nabízí její sdílení s větším Eletre, kde dva motory vyvíjejí výkon jako malá lokomotiva, tedy 918 koní a 985 Nm. S nimi by Lotus mohl pomýšlet na ještě působivější zrychlení z klidu na stovku než Eletre, ale to jsou v tuto chvíli opravdu jen spekulace. Zato je téměř jistotou, že vůz se definitivně představí ještě letos a tržními kartami by měl zamíchat napřesrok.