Že se Lotus stane další elektrickou značkou, není úplná novinka. Ostatně hypersport Lotus Evija se stal důstojným ambasadorem nových časů pod vedením čínské automobilky Geely (vlastní i Volvo, Polestar a Proton). Jenže tím to nekončí; automobilka totiž oznámila aktualizaci svých budoucích záměrů. Puristé budou asi nejhůře trávit hlavní novinku – přesunutí ústředí do čínského Wu-chanu, které se má uskutečnit v roce 2024. Vzniknou tam i nové výrobní kapacity, a to ještě letos. Dvě stávající britské továrny však zůstanou aktivní a výsledkem bude výrazné navýšení výrobní kapacity až na 150 000 aut ročně.
K dispozici budou nově čtyři platformy. Nové elektrické modely na platformě Premium budou čtyřdveřové, případně rovnou SUV. První takový Lotus vyjede podle electrek.co už napřesrok pod modelovým kódem 132. Půjde o velké SUV vyšší střední třídy. O rok později jej bude následovat čtyřdveřové kupé stejné třídy typu 133. V roce 2025 dojde na menší SUV 134 střední třídy. A když už Lotus, v roce 2026 dojde i na nový sportovní model 135.
Architektura Lotus Premium umožní rozvory 2 889–3 100 mm a poslouží segmentům C+ až E. Baterie nabídnou kapacitu 92–120 kWh s 800V architekturou, vozy s tímto vybavením budou moci zrychlovat z klidu na stokilometrové tempo za méně než tři sekundy.