Losí test je pro mnohé automobilky nepříjemná procedura, která mnohdy dokáže velmi potrápit jejich jinak skvěle jezdící vozy. Nyní přišla na řadu zkouška plně elektrického Volva C40 Recharge P8, které jsme vám nedávno představili v našem testu. Jak to ale dopadne, když za jeho volantem budete potřebovat uhnout před náhlou překážkou na silnici? Velmi záleží, jaké pneumatiky bude mít švédský elektromobil obuté. Pokud to totiž budou Pirelli P Zero Elect, pak to nebude žádná sláva a za volantem vozu zažije řidič pěkně krušné chvíle. Jak ukazuje níže přiložené video, C40 Recharge zvládlo losí test nanejvýš v rychlosti 70 km/h, což možná vypadá jako skvělá hodnota, ale dle seznamu již otestovaných elektromobilů se jedná o slabší průměr.
Test do jisté míry ovlivnilo počasí, kdy venku panovalo vedro 35 °C. Asfalt tím pádem mohl mít klidně o dalších 15 °C více, ale ani tak by neměl být test ovlivněn do takové míry. Spíše to vypadá na to, že Volvo společně s firmou Polestar má nevyladěné podvozky, které nezvládají ostrou sportovní jízdu. Svědčí o tom fakt, že nedávno losím testem prošel i Polestar 2 ve speciální edici a i ten si na testovací trati nevedl zrovna dvakrát dobře. Když se vrátíme k našemu testu modelu C40 Recharge P8, i v něm jsme uváděli, že vůz umí jet perfektně rovně, ale jakmile přijdou zatáčky, je znát, že to není úplně nejlepší „hračka“ na okresky. Volvo tak nejspíše bude muset do budoucna ještě lépe vyladit podvozek u elektrické C40 a současně třeba přidat adaptivní tlumiče s různými režimy nastavení.
Technické parametry Volvo EC40 (2021) Recharge Twin
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 454 000 Kč |