O ambiciózním nizozemském projektu Lightyear s italským designem, který se bude vyrábět ve Finsku, už jsme toho četli dost, včetně plánů zahájit loni výrobu, které ovšem okolnosti zpozdily, jak je u podobných startupů obvyklé. Nekonvenční automobil s elektromotory ve všech čtyřech nábojích (čili bez rozvodovek, hnacích hřídelí a dalších těžkých ocelových částí) se zaměřil na co nejlepší efektivitu. V té se mu už podařilo předehnat zbytek světa, když mu podle metodiky WLTP naměřili normovanou spotřebu 8,3 kWh/100 km. Tím to ovšem neskončilo. Klíčem k dobrému využití energie je aerodynamika, a té Lightyear 0, jak se vůz nově jmenuje, obětoval téměř vše. A také solární energie; karoserie je totiž pokrytá fotovoltaickými panely o celkové ploše 5 m², které při příznivém slunci vyrobí až 1 kWh každou hodinu.
Výsledek ovšem stojí za to. Nejenže vůz s relativně nízkým výkonem 80 kW a nevelkou baterií o kapacitě 60 kWh ujede podle WLTP až 725 km, ale navíc mu byl v aerodynamickém tunelu výzkumného ústavu FKFS ve Stuttgartu naměřen součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,175, což je aktuálně vůbec nejnižší hodnota ze všech sériově vyráběných automobilů světa. A protože odpor vzduchu při dálničních rychlostech stojí cca 60 % energie, můžeme se těšit na opravdu efektivní elektromobil.