Zatímco u běžných spalovacích motorů se dojezd na jednu nádrž až tolik neřeší, tak u elektromobilů je tento údaj velmi podstatný. Jednoho dne však jistě přijde doba, kdy ani u elektrických aut nebudeme muset dojezdy na jedno nabití tolik řešit.
Model Lightyear One, což je nový solární elektromobil a několikanásobný vítěz soutěže Solar Challenge, má dojezd až 725 kilometrů na jedno nabití, píše electrek.co. Na auto je obecně velmi těžké nainstalovat solární panely, aby byly schopné automobil pohánět, zvlášť když velká část elektromobilů není zrovna dvakrát lehká. I proto je model One od Lightyear postavený z uhlíkových vláken a hliníku.
„Tento okamžik představuje novou éru. Dva roky snění, přemýšlení a tvrdé práce vedly k tomuto milníku. Jde o obrovský skok směrem k dosažení našeho poslání, aby byla čistá mobilita dostupná všem,“ řekl k příležitosti představení vozu v Theater Hangaar v nizozemském Katwijku generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Lex Hoefsloot. Očekává se, že dodávky započnou počátkem roku 2021. První stovka kusů je již rezervována.
Auto by mělo na jedno nabití dle cyklu WLTP zvládnout až 725 kilometrů, a to i s relativně malou baterií. Jakou má kapacitu však nevíme. Solární nabíjení zajistí ujetí zhruba 20 tisíc kilometrů za rok. Nabíjet můžete i z klasické domácí zásuvky, kdy se má přes noc do auta dostat tolik energie, aby vám to stačilo na ujetí 400 kilometrů.
Pětimístné vozidlo pohání čtyři nezávislé motory v kolech s neznámým výkonem, ale vzhledem k akceleraci na 100 km/h za 10 sekund se neočekává, že budou extrémně výkonné. Podle výrobce by solární panely mohly automobilu dodat 12 kilometrů dojezdu každých 100 kilometrů.