Už v roce 2026 dorazí nový model ID.2, jenž podle posledních zpráv Autocaru přinese důležitou technologickou změnu – přechod na lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie. Ty sice nabídnou o něco nižší energetickou hustotu než dosavadní články s chemickým složením NMC (nikl-mangan-kobalt), ale zato jsou výrazně levnější a snadněji dostupné. To by se pak mělo odrazit i na nižší ceně elektromobilů z Wolfsburgu.
Volkswagen tímto krokem odstartuje novou platformu MEB Plus, která postupně nahradí současné řešení MEB. Modernizace se postupně dotkne i dalších modelů – ID.3, ID.4 i ID.7 dostanou podle zpráv britského deníku nejen nové baterie, ale i kompletní designový facelift.
Zatímco v Evropě už se rýsují první výrobní závody (např. Salzgitter) na nové baterie, podle zpráv insideevs.com je v USA situace o poznání složitější. Není totiž zatím jasné, zda budou moci elektromobily s evropskými bateriemi těžit ze státní podpory, nebo bude muset Volkswagen hledat jiný způsob výroby pro americký trh.
Jsem zvědav co za články použije Škodovka, nová hala M8 se zaváží technologií a dle odborů by měla být funkční v 1Q2026.
Od počátku VW říkal, že bude články ve formátu Einheitszelle nejen vyrábět ale také dokupovat, a to nezávisle chemii, takže budou jak LFP tak NMC, NMC jen pro výkonnější modely.
Díky CTP to bude mít větší kapacitu, díky chlazení seshora a zespoda se to bude líp nabíjet a tak snad padne i ten limit 250kW. Mají tam prý mít i to nove integrované chlazení / topení, které má podstatně zlepšit efektivitu.
Prostě ten technický update bude asi fakt pěkný posun dopředu.