Podle všeho to vypadá, že společnost Nikola konečně upustila od absurdní žaloby na mnohem úspěšnější Teslu. Tu obvinila v roce 2018 z krádeže designu vozu Semi a požadovala rovněž těžko pochopitelné odškodné ve výši 2 miliard dolarů (43,55 miliard Kč). Tesla měla porušit celkem tři designové patenty, vydané Nikole pro chystaný tahač Nikola One, představený v roce 2016. Tesla sice představila svůj tahač Semi až o rok později, tedy v roce 2017, avšak jakoukoliv vinu od počátku odmítá. Případem se podle theverge.com zabývá soud kalifornského Nothern district, který jej aktuálně již vyřadil z projednávaných spisů a přikázal žalobci sdělit do letošního 6. října, proč by měl případ pokračovat, jinak bude definitivně ukončen. Vzhledem k tomu, že žalující i žalovaná strana přestaly již před časem se soudem komunikovat, což bylo také důvodem vyřazení kauzy, lze předpokládat, že tím celá záležitost už prakticky skončila.
Podle soudce Jamese Donata žádná ze stran nezareagovala na výzvu ze 7. července t. r., aby si dohodly termín k dalšímu slyšení ohledně prokazování nároků na odškodnění. Proto soud další jednání o nárocích 2. září zrušil. Obě zúčastněné strany sporu odmítly záležitost jakkoliv komentovat. Složitý spor kolem patentů začal, když Nikola prohlásila, že některé detaily nového tahače Tesla Semi jsou okopírované z vodíkového tahače Nikola One. Konkrétně mělo jít o tvar předního okna, řešení vstupních dveří a celkovou aerodynamiku trupu. Nikola také tvrdila, že se jí Tesla pokusila přetáhnout hlavního konstruktéra, což mělo dokazovat zájem Tesly o patenty startupu Nikola. Tesla podle Nikoly „zmátla případné zákazníky“ a tím, že údajně pokračovala v porušování patentů, měla Nikole způsobit výpadek tržeb za více než 2 miliard USD. Tesla od počátku tvrdila, že je „zcela zřejmé, že žaloba nemá žádné opodstatnění“ a sama prohlásila o Nikole, že ukradla design náklaďáku chorvatskému Rimacu. Následně pak v dubnu 2020 Tesla prohrála žalobu na zneplatnění dotčených patentů. Tehdy to šéf společnosti Trevor Milton ještě osobně triumfálně komentoval: „Soudní spor o dvě miliardy dolarů úspěšně pokračuje. Budeme bránit duševní vlastnictví naší společnosti padni komu padni.“
Jenže pak začala série problémů, když byl téměř bezprostředně po vstupu společnosti na burzu a oznámení záměru koncernu GM koupit menšinový podíl v Nikole Milton obviněn hned ze tří podvodů. Investorům účelově uváděl nesprávné údaje o své firmě a následně za účelem zvyšování její hodnoty a osobního prospěchu obelhal i tzv. retailové investory. Do třetice firma zfalšovala video s údajně jedoucím kamionem Nikola One – ten totiž ve skutečnosti jel samospádem z kopce, a je tak zřejmé, že dosud není schopen samostatného pohybu. Nikola ihned zahájila vyšetřování, které dalo obviněním za pravdu. Koncern GM vycouval ze společného projektu a Milton byl pod tlakem donucen opustit vlastní firmu. Následně bude čelit již zahájenému trestnímu stíhání. V této situaci se tedy představitelům Nikoly zdálo zřejmě irelevantní pokračovat ve sporu s mnohem silnějším a úspěšnějším soupeřem, který byl navíc od samého počátku většinově vnímán jako absurdní a účelový.