V rámci představení dlouho očekávaného modelu Semi musela Tesla vyřešit způsob, jakým bude její první elektrický tahač nabíjet. Odpověď nyní přináší electrek.co. Díky vysokému výkonu a náročným požadavkům, které budou na nákladní vůz kladeny, není možné, aby nabíjení trvalo několik hodin. Řešením se zdá být nový typ nabíjecí stanice, která dokáže dodat do baterií nákladních vozidel dojezd 400 mil (644 km) za pouhých 30 minut. Výkon nabíjení by mohl být okolo 1 MW a nabíjecí stanice ponesou označení Megacharger. První takové nabíjecí místo již vzniklo u Gigafactory Nevada, kde je k vidění několik stojanů určených pro nabíjení Tesly Semi.
BREAKING: Tesla Semi Megachargers currently being installed at Giga Nevada. pic.twitter.com/bWXlo0EVkT
— Sawyer Merritt 📈🚀 (@SawyerMerritt) October 12, 2021
Nabíjecí stanice prozatím poslouží převážně pro testování nabíjení tahačů Semi, které se budou pohybovat po trase mezi Fremontem a Gigafactory Nevada. Časem by navíc Tesla měla představit i svůj vlastní nabíjecí standard, jenž bude určen pro elektrické nákladní vozy a tahače. A zatímco nabíjení Tesly Semi je takřka vyřešeno, samotné dodávky vozidel do rukou zákazníků byly odloženy až na počátek příštího roku. Finální verze tahače nabídne ještě vyšší kapacitu baterií a v sázce je i jejich nový typ.