Vodíková mobilita v Evropě narazila na tvrdou realitu. Společnost Hyvia, společný podnik Renaultu a Plug Power, podle informací webu automobile-propre.com končí a vstupuje do likvidace. Důvodem je pomalý rozvoj vodíkové infrastruktury a vysoké náklady na inovace. Hyvia byla založena v roce 2022 s cílem vyvinout a nabízet vodíkové dodávky. V roce 2024 představila slibný vodíkový Renault Master s dojezdem 700 km a plánovaným uvedením na trh v roce 2025. Ten se však už nedočká sériové výroby.
Hyvia již v prosinci 2024 spadla pod nucenou správu a následně hledala investora, který by projekt převzal. Žádná důvěryhodná nabídka však nepřišla, a tak padlo rozhodnutí podnik uzavřít. Zavření Hyvie se dotkne 110 zaměstnanců, kteří dostanou podporu nebo budou přeřazeni v rámci skupiny Renault.
Budoucnost vodíku u Renaultu?
Přestože Renault sází primárně na elektromobilitu, dveře k vodíkovému pohonu úplně nezavírá. Budoucí užitkové modely, vyvíjené v rámci projektu Flexis, by mohly vodík znovu zařadit do hry, pokud se do té doby trh výrazně posune kupředu.

