Co se stane, když se firma zaměřující na modifikace rozhodne, že vytvoří vlastní motorku? Vlastně to zní celkem logicky. Firma Ewatt, která se zaměřuje na výrobu a prodej vyladěných komponentů, si usmyslila, že když už mají nejdůležitější komponenty pro tuning, tak proč neposkládat motorku, která bude nabízet nesmyslný výkon a kvalitní komponenty a rovnou jí neprodávat. Ewatt 2.0 je výsledek a kategorie malých elektrických krosek má opět nového krále.
Ewatt 2.0 využívá rám motocyklu Rerode R1, také původní prémiové odpružení Rerode RS a vidlici FastAce ALX13RC. Řídící jednotka má označení Ewatt, nicméně je to pouze převlečený kontroler X-9000 od EBMX, ten by měl umožnit elektromotoru navrženému společností Ewatt 30 kW peak a 16 kW průběhových, ale v aplikaci je možné naladit peak na 40 kW a když se koukám na specifikace na stránkách ewatt.cc, tak tam je peakový výkon psaný 38 kW a 80 Nm. Ať je to tak či onak, tak každé z těchto čísel, je naprostá šílenost pro motoku této kategorie. V testu bohužel není vidět, jak se motorka chová na zpevněném povrchu, ale předpokládám, že uřídit to, nebude jen tak.
Ewatt tuto motrku osadil svou nejlepší baterií s napětím 81V a kapacitou 45 Ah, celkově tedy 3,6 kWh. Má to jediný nedostatek a tím je to, že se baterie pořádně nevejde do rámu, a proto je kryt baterie poměrně vypouklý, působí trošku fórově, ale hlavně není úplně bezpečný pro choulostivé partie. Zkrátka, jestli chcete nejvýkonnější motorku této kategorie, musíte tomu něco obětovat.
Model Ewatt 2.0 je možné si v USA objednat za 6000 dolarů, tedy za necelých 140 tisíc korun. Loňský rok nám nabídl zajímavý souboj a tahanici o prvenství s nejvyšším výkonem v této kategorii, nový rok nám sotva začal a už tu máme nového uchazeče. Jsem zvědavý, co nám tento rok nabídne.