Kia to myslí s elektrickými dodávkami vážně. Postavila pro ně gigantickou továrnu

Kia to myslí s elektrickými dodávkami vážně. Postavila pro ně gigantickou továrnu
Fotografie: Kia
  • Kia dokončila první fázi výstavby závodu Hwaseong EVO a začíná spouštět výrobu
  • Ve druhé fázi se výrobní kapacita zdvaapůlnásobí
  • Vznikne tak jedna z největších továren svého druhu na světě

Kia oficiálně otevřela výrobní závod Kia Autoland Hwaseong EVO East, specializovaný na výrobu modulární řady lehkých užitkových vozidel na elektřinu Kia PBV. Do ní patří i Kia PV5, která se již vyrábí a její produkce se tak postupně přestěhuje do nových prostor. Tam bude vznikat ve všech nabízených verzích, tedy jako furgon, minibus, podvozek pro nástavby a vozidla pro snadný převoz vozíčkářů. Za obvyklých ceremonií otevřela brány filiálka s kapacitou 100 000 vozidel ročně, zabírající plochu 94 433 metrů čtverečních.

Zároveň probíhá výstavba západního křídla téže fabriky, která se svou zastavěnou plochou 136 671 metrů čtverečních přidá v roce 2027 k celkové roční výrobní kapacitě dalších 150 000 kusů větší Kie PV7 a dalších užitkových modelů řady PBV. Součástí projektu je i speciální konverzní centrum pro zakázkovou výrobu nástaveb na podvozek, včetně valníků, skříňových či obytných verzí. Celková plocha nové pobočky činí 296 882 metrů čtverečních, což je ekvivalent zhruba 42 fotbalových hřišť.

Kia PV5 už se v Evropě prodává ve verzích Cargo a Passenger s volbou mezi trakčními bateriemi o kapacitě 51,5 nebo 71,2 kWh a normovaným dojezdem až 299 nebo 400 km. První jmenovaná verze je také čerstvým nositelem oficiálního Guinessova rekordu v dojezdu lehké elektrické dodávky, vytížené na maximální užitečnou hmotnost.

Kia do projektu investovala 4 biliony wonů (56 miliard korun), elektrické dodávky odtud budou vyjíždět do celého světa.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze