Food truck, sklápěč i chlaďák? Kia ukazuje, co zvládne nové PV5 Chassis Cab

Food truck, sklápěč i chlaďák? Kia ukazuje, co zvládne nové PV5 Chassis Cab
Fotografie: Kia
  • Kia na veletrhu Solutrans 2025 představila první elektrické šasi pro nástavby – PV5 Chassis Cab
  • Modulární provedení umožňuje vytvořit z auta valník, chlaďák, food truck nebo logistickou dodávku

Kia na veletrhu Solutrans 2025 v Lyonu představila model PV5 Chassis Cab, první plně elektrické šasi určené pro profesionální nástavby. Základ vozidla tvoří nová platforma E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service) vyvinutá speciálně pro segment PBV. Díky tomu PV5 Chassis Cab od počátku počítá s elektrifikací i variabilními karosářskými úpravami. I při celkové délce pod pět metrů nabízí užitečné zatížení až 1 005 kilogramů a ve skříňové verzi nákladový prostor o objemu až osm metrů krychlových. Tyto hodnoty přitom odpovídají větším dodávkám segmentu D, avšak kompaktní rozměry a poloměr otáčení 5,5 metru zajišťují obratnost typickou pro menší městská užitková vozidla.

Kia PV5 Chassis Cab

Uvedení PV5 Chassis Cab potvrzuje naši ambici redefinovat pojetí lehkého užitkového vozidla,“ uvedl Marc Hedrich, prezident a CEO Kia Europe. „Spojuje kompaktní efektivitu s nosností větších dodávek a nabízí zákazníkům po celé Evropě odpovědné, flexibilní řešení pro každodenní provoz.

Vývoj probíhal ve spolupráci s evropskými nástavbáři, což umožnilo připravit platformu pro široké spektrum přestaveb. PV5 Chassis Cab lze i díky tomu upravit například na valník nebo sklápěč pro stavebnictví a komunální služby, na skříňovou dodávku pro logistiku včetně e-commerce či na chladírenskou verzi pro rozvoz potravin. Na veletrhu Solutrans Kia přímo prezentovala i praktickou ukázku v podobě food trucku, který návštěvníkům servíroval kávu a tradiční lyonské pečivo.

Pro nepřetržitý provoz nabízí PV5 dvě varianty baterií: základní 51,5 kWh a od roku 2026 také větší 71,2 kWh. Dojezd se bude lišit podle typu nástavby, přičemž nedávno představená verze PV5 L2H1 Cargo zvládne na jedno nabití až 297 kilometrů se standardní baterií a až 416 kilometrů s verzí Long Range podle WLTP. Rychlodobíjení výkonem až 150 kW pak umožní doplnění energie z 10 na 80 % přibližně za 30 minut. AC nabíjení s výkonem 22 kW bude dostupné později.

Konstrukce vozu zahrnuje i pevný ocelový exoskelet s dvojitým prstencem a zadní ochranu proti podjetí (RUPD). Standardní bezpečnostní výbavu doplňuje sada asistenčních systémů zahrnující adaptivní tempomat Smart Cruise Control, systém Lane Following Assist 2 s detekcí rukou na volantu, Lane Keeping Assist a Intelligent Speed Limit Assist.

Současně s premiérou vozu představila Kia také ekosystém Kia Business Solutions. Ten sjednocuje konektivitu, správu flotil a nabíjecí služby do jednoho přehledného portálu, který má firmám usnadnit provoz elektrických dodávek a zjednodušit plánování nabíjení. Do budoucna má být systém rozšířen o další služby, například řešení provozuschopnosti vozidel či prediktivní plánování údržby.

PV5 Chassis Cab je každopádně k vidění na stánku Kia Europe v hale 5, C 130 od 18. do 22. listopadu. Návštěvníci si mohou prohlédnout různé varianty PV5 a také se seznámit s ekosystémem Kia Business Solutions. Kia každopádně nabízí na PV5 tradiční sedmiletou záruku do 150 000 kilometrů s možností prodloužení až na 260 000 kilometrů, stejně jako samostatnou osmiletou záruku na akumulátor.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze