Kia Soul EV se nám v testu líbila. Má své kouzlo a v ohledu dojezdu si tento korejský automobil také nevede špatně. Doba jde však dopředu a konkurence nespí. Nový Nissan Leaf je na tom s dojezdem o dost lépe. To stejné platí o Renaultu ZOE i Volkswagenu e-Golf. A je tu i Hyundai Kona Electric.
Kia a Hyundai sdílejí různé komponenty, takže není tajemstvím, že nova Kia Soul EV, která byla zachycena při testování, bude část komponentů mít z Hyundai Kona Electric. Především by mělo jít o stejné baterie. Tím by se Kia Soul EV dostala rázem mezi velmi zajímavé elektromobily. Podle informací, které máme, dokáže Hyundai Kona Electric na českých silnicích v silnější variantě urazit i více jak 450 kilometrů. Už brzy to osobně prověříme.
Kia Soul EV při testovaní neukazuje prakticky nic. Je celá zamaskovaná, ale uhodnout, že jde o elektrickou variantu, není těžké, s to díky nabíjecímu otvoru na přední kapotě. K dispozici by tedy podobně jako u Hyundai Kona Electric měla Kia Soul EV být dostupná jak s 39kWh, tak i silnější 64 kWh baterií. Nižší kapacita urazí na jedno nabití okolo 300 kilometrů, silnější varianta více jak kilometrů 450.
Ukázat by se Kia Soul EV mohla už koncem letošního roku. Příchod na trh je očekáván počátkem roku příštího.