Nejenom BMW, ale také Kia Soul EV půjde nabít bezdrátově

Nejenom BMW, ale také Kia Soul EV půjde nabít bezdrátově
  • Tříletý projekt úspěšně postoupil z fáze vývoje do fáze reálné použitelnosti
  • Systém dokáže zajistit bezdrátové dobíjení vozidel s účinností až 85 procent
  • Této účinnosti je dosahováno i v případě nepřesného postavení vozidla

Nejenom vozy BMW, ale také Kia Soul EV nabídne bezdrátové nabíjení. Za vším stojí americké společnosti HATCI a Mojo Mobility, které učinily významný krok na cestě k budoucnosti elektromobilů – společně dokončily tříletý projekt vývoje rychlodobíjecího systému bezdrátového přenosu energie na testovací flotile elektromobilů Kia Soul EV.

Kia Soul EV (2014)

HATCI společně se specialistou na bezdrátové technologie Mojo vyvinula kompaktní systém bezdrátového dobíjení, schopný v rámci rychlodobíjení dodávat vozidlu výkon přes 10 kW a dosahovat přitom 85% účinnosti přenosu energie mezi rozvodnou sítí a vozidlem. Součástí projektu byla instalace uvedeného systému do pěti vozidel Soul EV a jejich testování za reálných podmínek se zaměřením na odolnost, bezpečnost a jízdní výkony.

Systém pomocí elektromagnetického pole přenáší energii mezi dvěma cívkami – vysílací na zemi a přijímací ve spodní části vozidla. Řidič spustí dobíjení jednoduše tím, že zaparkuje vozidlo nad vysílačem. Energie se poté předává prostřednictvím induktivní vazby do elektrického zařízení, které pomocí takto získávané energie dobíjí baterii ve vozidle. Účinnost systému je dokonce tak vysoká, že dovoluje určitou nepřesnost v postavení vysílače vůči přijímači, čímž je každodenní používání pro majitele snazší a pohodlnější.

Jsme nadšeni z úspěchu tohoto systému a jeho účinnosti,“ uvedl prezident HATCI William Freels. „Chceme vyvinout systém bezdrátového dobíjení využitelný pro reálné potřeby a se snadným používáním z hlediska spotřebitelů. Na této flotile bezdrátových vozidel Soul EV jasně vidíme budoucnost elektromobilů bez zásuvky.“

K nasazení systému bezdrátového dobíjení do sériových vozidel zatím nejsou k dispozici žádné plány, nicméně úspěch tohoto vývojového projektu ukazuje, že podobné systémy by se v budoucích elektromobilech Kia mohly objevit.

Technické parametry Kia Soul EV (2014) Soul EV

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 140 × 1 800 × 1 593 mm, 1 490 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon84 kW, 110 koní, točivý moment: 285 Nm
Baterie27 kWh
Nabíjeníkonektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 212 km
Cena od849 980 Kč

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze