Hned tři karosářské provedení má nyní Kia u modelu Ceed. Kromě Ceed a Ceed SW rozšíří řady také novinka Pro Ceed Shooting Brake. A právě této novince jsme se nejvíce věnovali na mezinárodní prezentaci v Barceloně.
Kia se rozhodla jít cestou, kterou donedávna praktikoval například Mercedes. Model, který nespadá pod pojem Combi, ačkoli to ke „kombíku“ nemá daleko. Můj osobní pohled je takový, že Shooting Brake je líbivější provedení kombi. Tedy, alespoň by mělo být. Oceňuji, že Kia šla takovouto cestou a věřím, že ProCeed bude mít své prodejní úspěchy. Na českém trhu se počítá, že půjde o 5 až 10 procent ze všech prodaných modelů Ceed.
Líbí se mi. Je jiná, netypická. Přesně taková, jakou by ji lidi mohli chtít. Snaha se odlišit. To je dnes velká věc. Na stole všichni máme stejné počítače a v ruce držíme stejné „placky“ s displejem. Právě lidem, kteří chtějí být jiní a jít jinou cestou, by mohla dávat Kia ProCeed smysl.
Se svojí délkou 4 605 mm a delším předním převisem 885 mm je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi Ceed Sportswagon. Linie střechy s nejvyšším bodem 1 422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm (výsledek snížení podvozku o 10 mm, částečně vykompenzovaného většími koly). Rozvor náprav 2 650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je postaven na stejné platformě K2 jako ostatní modely Ceed. Zavazadelník ProCeedu o objemu 594 litrů je o 50 % větší než v případě pětidveřového hatchbacku Ceed.
Po prvním usednutí do sedačky jsem právě sedačky označil několika kladnými slovy. Jsou příjemné a mají i až překvapivě dobré boční vedení. Multifunkční volant a jeho ovládací prvky mi připomínají volant u Mercedesu, což rozhodně není negativní výtka. Výtku bych však měl k infotainmentu, který má na můj vkus opravdu velký rámeček. Pro velkou část zákazníků však půjde o nepodstatnou věc. Naopak ocení bezdrátové nabíjení svého chytrého telefonu. Infotainment má osmipalcový dotykový displej. Chválíme že podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Navigační podklady zajišťuje TomTom. Poprvé na český trh míří i reprosoustava JBL, kterou si můžete objednat.
Hlídání mrtvého úhlu, jízdního pruhu, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek či parkovací kamera se senzory – jen krátký výčet bezpečnostních asistentů, které můžete v autě mít. Po této stránce strádat rozhodně nebudete. Ve standardní výbavě už je například vyhřívané čelní okno. A jak je na tom motorová paleta? Prozatím se nabízí jen dva benzinové čtyřválce. Později dorazí i mild-hybridní jednotka.
1.4 T-GDI (benzin) | 1.6 T-GDI (benzin) | |
---|---|---|
Výkon | 140 koní | 204 koní |
Točivý moment | 242 Nm | 265 Nm |
Převodových stupňů | 6 manuál / 7 automat | 6 manuál / 7 automat |
Počet válců | 4 | 4 |
ProCeed je k dispozici v 10 různých odstínech karoserie. Zájemci o ProCeed GT Line si jej mohou objednat se 17" koly z hliníkové slitiny. Verze ProCeed GT standardně stojí na 18palcových kolech. Cena výbavy GT Line startuje na 599 980 Kč. Za variantu GT pak dáte 724 980 Kč. Levnější varianta nabídne například Full LED světlomety, automatickou klimatizaci, vyhřívání předních i zadních sedadel či kožená sedadla. Verze GT přidá parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 či čalouněná sedadla v kombinaci kůže a alcantary. Objednávat u českých dealerů můžete už nyní.