Hyundai i30 Combi
test

Hyundai i30 Combi

Zaostřeno na technologie
4
  • Pod kapotou nám pracoval naftový čtyřválec o obsahu 1,6litrů s výkonem 136 koní
  • K dispozici jsme měli nejlepší výbavu, kterou si do Hyundai i30 Combi můžete objednat
  • Předností je nízká spotřeba a velký kufr

Škodu Octavii jsme již detailnímu testu technologií podrobili, a tak přišel čas si vzít na testování rivala v podobě Hyundai i30 Combi. K dispozici jsme měli výbavový stupeň Style, tedy to nejlepší, co si do modelu i30 můžete dát.

Design a karoserie: šedá myš

Hyundai i30 je taková šedá myš, což v našem případě, kdy nám do testu dorazila ve stříbrném laku, platí dvojnásob. Design mě osobně nikterak nenadchl, ale na druhou stranu ani neurázil. Jediné, co se mi opravdu nelíbí, je logo na přední kapotě, které vypadá, jako když ho tam někdo nalepil. Konkurence už senzory technologií typu adaptivního tempomatu umí ukrýt i lepším způsobem. Na přídi je kaskádová maska chladiče, alespoň tak ji automobilka Hyundai nazývá, a dále LED světlomety, a to i pro denní svícení. LED technologii využívají i zadní světlomety, tedy minimálně pokud sáhnete po paketu Premium, který vás vyjde při nejsilnější naftové motorizaci na 70 tisíc korun. Obout si na i30 Combi může i 17palcové pneumatiky.

Přiblížíte se k autu a kliky se vám rozsvítí, svoje záda opřete do kožených sedadel, která vás umí jak zahřát, tak i „zchladit“, aby se vám nepotila záda. Do rukou berete multifunkční volant, který je vyhřívaný, a jakmile pomocí tlačítka nastartujete, tak se s vámi sedačka přisune. Ano, když vystupujete z auta, zase se odsune, aby se vám lépe vystupovalo. Maličkosti, které rozhodně potěší. I odkládacích prostorů je všude dostatek, stejně jako nabíjecích portů. Abych však využil i bezdrátové nabíjení, budu muset svůj iPhone poslat do důchodu, rozbít prasátko a koupit nový. Sedadlo řidiče je v elektrice a nabízí dvě ukládací polohy. Hyundai udělal velký skok co se týká zpracování interiéru. Tu a tam se najde tvrdý plast, ale jako celek vše dobře lícuje a osobně jsem se zde cítil dobře.

Technologie: je kam růst

Středobodem celého infotainmentu je 8palcový displej. Ten je součástí paketu Premium, za který dáte 70 tisíc korun. Dostanete však i výše zmíněné LED světlomety a bezdrátové nabíjení telefonu. Ten není tak hezky usazený v palubní desce jako v modelové řadě Ioniq. Osobně se mi řešení právě z rodinky na alternativní pohony líbí více.

Prostředí systému je stejné jako v již zmíněné modelové řadě Ioniq. Komunikuje kompletně v češtině. Vše je přehledně členěné, takže ani méně technologicky založený uživatel nebude mít problém. Líbí se mi, že si v autě můžete jedno tlačítko přeprogramovat. K dispozici je podpora jak pro CarPlay, tak Android Auto. Infotainment jde připojit i na internet, a to pomocí vašeho chytrého telefonu. K dispozici pak máte informace o počasí či dopravě. Do jisté míry se mi líbí, že Hyundai nabízí to, co v autě opravdu potřebujete. Takový Twitter je sice super, ale raději ho využívám v telefonu.

Věřím, že brzy i Hyundai nabídne aplikaci pro chytré telefony. Minimálně pro řadu Ioniq by se to hodilo, abyste mohli sledovat dojezd na elektřinu, popřípadě si auto vytopit před odjezdem a tak podobně. V tomhle je konkurence o trošku dále.

Před volantem jsou klasické budíky s jednoduchým designem. Ani palubní počítač není složitý. Nabízí jen čtyři plochy, a to aktuální rychlost, dlouhodobou a krátkodobou spotřebu a další informace.

Věřím, že brzy i Hyundai nabídne aplikaci pro chytré telefony.

Technologie, to není jenom infotainment, ale také široký repertoár bezpečnostních funkcí. Ve výbavě Style už máte k dispozici nouzové brzdění, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory i s parkovací kamerou, dále hlídání mrtvého úhlu či bezklíčkový vstup. Nechybělo ani hlídání jízdního pruhu. Na dálnici jsme s autem absolvovali více jak 300 kilometrů a v „autonomní režimu“, kdy máte zapnutý adaptivní tempomat a hlídání jízdního pruhu, nás auto ani jednou nevyvedlo z míry nějakou nepřesností. Jen musíte držet podobně jako u konkurence volant, jinak vás auto ihned upozorní.

Ačkoli vám Hyundai umí vaší i30 vybavit opravdu dobře, tak například elektrické otevíraní pátých dveří i v nejvyšší výbavě Style chybělo. Mě osobně by to nevadilo, ale jistě se najdou tací, kterým ano.

Jízdní vlastnosti: jezdí za pár

Pod kapotou nám pracoval naftový čtyřválec o obsahu 1,6litrů s výkonem 136 koní. Výkon se přenášel přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na přední kola. Ve vyšších rychlostech poznáte, že motor má menší obsah a trošku mu dochází dech, podobné je to i ve vyšších stoupáních, když máte v autě plno lidí a hmotnost je tak vyšší.

Hyundai i30 není žádný rychlík. Líbilo se mi dobré odhlučnění celého interiéru. I převodovka mě příjemně překvapila. Podvozek filtruje nerovnosti, co to jde, a s trochou nadsázky by se dalo říci, že je postavený na naše české silnice. Řízení je stále přeposilované, ale většina běžných řidičů to spíše ocení, než že by to brali jako negativum. Když od i30ky nebudete chtít velké závodění, ve finále jde o příjemného společníka na cestování. A to i se zajímavou spotřebou.

Při velké snaze se nám povedlo urazit 40 kilometrů se spotřebou 4,5 litrů. Standardně se však budete pohybovat výše. Po více jak 500 kilometrech se naše spotřeba ustálila na 6 litrech. Často jsme jezdili ve městě a dálnici jsme absolvovali v plném obsazení i plným kufrem. Věřím, že i kolem 5,5 litrů se jezdit s i30kou dá.

Zavazadelník: Opravdu potřebujete více?

Tím, že jsme testovali variantu Combi, neměli bychom opomenout zavazadlový prostor. Ten v případě Hyundai i30 Combi nabídne 602 litrů. Po sklopení zadních sedadel jde o litrů 1 650. Pro srovnání, Octavia Combi nabídne v základním provedení litrů 610 a po sklopení sedadel 1 740 litrů. Oba zavazadelníky jsou dle našeho názoru už tak velké, že by neměly pouze ony rozhodnout, jaký z modelů si koupíte.

Zhodnocení: má co nabídnout

Hyundai udělal za posledních pár let velký krok kupředu. I na modelu i30 Combi je to znát. Model začíná na zajímavé cenovce a pokud toužíte po nějaké té výbavě, tak vám automobilka nabídne prakticky vše, co by se vám dnes mohlo hodit. Námi testovaná naftová motorizace sice neoplývá výkonem, ale umí jezdit za pár litrů. Po technologické stránce nám chybí jen aplikace pro chytré telefony a hodilo by se také webové rozhraní. Minimálně už kvůli tomu, že samotný infotainment jde k internetu připojit. Hyundai i30 Combi neurazí ani po designové stránce. a tak má v poměrně tvrdé konkurenci co nabídnout.

Diskuze ke článku
Vit
Jaká je cena testovacího kusů?
Uživatel
Co říkají kolena cestujících na zadních sedadlech při odjíždějící sedačce pro lepší nastupování řidiče?

Richec
Mám předešlý model i30 z 2015 v naftové 1,6/82kw. Co se týče převodovky, tak by jí určitě neuškodilo trochou vyladění převodových stupňů. I když mám naftu, tak nemalou měrou jezdím ve městě. Bohužel zpřevodování 3 a 4 je hrůza. Na 50km/h za 3řve a za 4 se zase klepe jako dráhy pes :-(
Jirka
Mě se líbí a rozhodně hodně lidí dostane úsporou i vzhledem. Já mám hyundai opravdu rád jejicj smysl pro ekologie je opravdu obdivuhodný.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze