Kia Niro byla od počátku navrhována s ohledem na specifické požadavky hybridních a čistě elektrických hnacích ústrojí. Zbrusu nová Kia e-Niro je prvním čistě elektrickým crossoverem vyráběným automobilkou Kia. Elektromobil e-Niro s dojezdem 485 km v kombinovaném cyklu WLTP spojuje poutavý design, praktičnost crossoveru a pohon s nulovými emisemi. Stává se tak jedním z nejvýraznějších elektromobilů na současném trhu. Další výhodou pro zákazníky bude řada palubních technologií určených výhradně pro elektromobil, nové bezpečnostní prvky výbavy a vytříbený design exteriéru i interiéru.
Kia e-Niro (autosalon Paříž 2018)
„Spojení módního designu crossoveru a propracovaného ústrojí znamenalo v roce 2017 více než 33 tisíc prodaných vozů Niro na území Evropy, resp. přes 30 tisíc vozidel za dosavadní období roku 2018, čímž se Niro stalo jedním z našich nejprodávanějších modelů. Evropské roční prodeje elektromobilů by měly letos dosáhnout 200 tisíc vozidel, ale do konce roku 2022 by se tato cifra měla vyšplhat bezmála na milion. Předpovídá se též rostoucí zájem o crossovery v příštích letech. Model e-Niro jasně dokazuje, jakého pokroku Kia dosáhla ve svých schopnostech nabízet pohodlná, praktická a řidičsky příjemná vozidla, prošlapávající cestu k mobilitě bez emisí,“ komentuje představení Emilio Herrera, provozní ředitel společnosti Kia Motors Europe
V Evropě bude e-Niro vybaveno lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne ujet přes 485 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 km. Zákazníci si budou moci objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 312 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Připojíte-li e-Niro k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 koní) a stejném točivém momentu 395 Nm, což zajistí zrychlení na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako HEV a PHEV verze je nový elektromobil EV vybaven pohonem předních kol.
Nové e-Niro se připojí ke stávající rodině Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení, pro které se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje hybridního crossoveru Niro již překročily 65 tisíc vozidel. E-Niro bude druhým celosvětově prodávaným elektromobilem Kia po modelu Soul EV. Nový model se v evropské premiéře představuje zde na pařížském autosalonu 2018 a v Evropě se začne prodávat koncem roku 2018.
Technické parametry Kia e-Niro 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 375 × 1 805 × 1 560 mm, 1 812 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm / 3 600 ot/min |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 455 km |
Cena od | 1 199 980 Kč |