Kia EV4 spatřena při testování v Evropě, má se Tesla Model 3 začít třást?

6
Kia EV4 spatřena při testování v Evropě, má se Tesla Model 3 začít třást?
Fotografie: Kia Czech
  • Kia EV4 by mohla nabídnout zajímavé parametry na straně dojezdu (až 600 km)
  • Oficiálního odhalení sériové verze bychom se mohli dočkat ještě letos

Kia představila koncept EV4 v rámci Dne elektromobilů Kia loni v říjnu a má se vedle modelů EV3 a EV5 stát součástí nové řady cenově dostupných elektromobilů Kia. A jak nyní zachytil autoexpress.co.uk, vůz se již testuje v Evropě (jak ukazuje i fotografie, kterou můžete vidět příspěvku ze sociální sítě X níže), takže se jeho uvedení pravděpodobně blíží.


Vůz by se měl stát konkurencí pro veleúspěšný Model 3, na němž jsou postaveny prodeje americké Tesly. Očekává se, že stejně jako EV3, kterou jsme si již podrobně prohlédli a přinesli vám i video, i Kia EV4 vyjede na zjednodušené verzi platformy E-GMP, jež by měla stát na 400V architektuře oproti 800V použité u většího modelu Kia EV6, což se odrazí na parametrech dojezdu i rychlosti nabíjení.

Prolezli jsme nový kompaktní crossover Kia EV3

Dá se tak očekávat integrace baterií o kapacitě 58 kWh a 81 kWh, stejně jako nabíjení z 0 na 80 % v čase okolo půl hodiny. A jak už víme, v případě EV3 to znamená dojezd 430 km, resp. 600 km dle WLTP. Obě varianty přitom pohání jeden, vpředu umístěný elektromotor se schopností zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 7,4 sekundy (u verze s menší kapacitou baterie zásluhou nižší hmotnosti) a dá se očekávat, že podobně tomu bude i u modelu EV4.

koncept Kia
Zleva doprava: EV6, EV4, EV5, EV3, EV9

Jak dodává electrek.co, oficiální odhalení sériové verze EV4 je pravděpodobné ještě letos s tím, že dodávky prvním zákazníkům by mohly být zahájeny už příští rok. Kia přitom oznámila, že ceny EV3 a EV4 se budou celosvětově pohybovat od 35 do 50 tisíc dolarů (824 tisíc až 1,2 milionu korun). Přemýšleli byste o Kie EV4 na úkor Tesly Model 3? Dejte nám vědět do komentářů.

Diskuze ke článku
Roman Placer
Roman Placer
To jste docela nadšenec, dát to i s tím karavanem, zvlášť pokud jezdíte přes den a nabíječky jsou pak obsazenější. Musíte často odpřáhnout, nebo je to v pohodě? Navíc s tak těžkým karavanem toho nabíjení máte asi hodně.. My jsme letos dali ve starším 2015 eSku s AP1 Itálii, vzadu nosič se 4mi koly a to už taky kabel nedosáhne, takže hezky podélně..Ale jelo se kvůli dětem v noci, takže pohoda, navíc AP1 funguje parádně, takže já jsem z téhle Tesly nadšený a novou nechci :)
Martin Lacina
Martin Lacina
Cokoli bude lepsi nez technologicky zaostala Tesla plna problemu a zavad, do ktere vam navic co chvili poslou updatem nove chyby a nove problemy.

Muj nazor je samozrejme treba brat s rezervou. Jsem po sedmi a pul letech pouzivani Tesly a najezdu 362tis. km ponekud zaujaty.
Navic jsem s ni minuly tyden absolvoval dalsi delsi cestu s karavanem k mori, a kdyz vam parkrat na dalnici dupne ve stovce na brzdu (treba proto, ze si nesmyslne usmysli, ze je najednou maximalni povolena rychlost 50km/h) a na tazne se vam pri tom navali nalozeny karavan, ktery vazi asi tak 1,6t, tak to pak nemuzete v diskuzich pet o Tesle jine nez tyto ody…
Ne, cokoli jineho (snad uz i nejakou tu Cinu) jenom ne dalsi Teslu.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Chvilku jsem zaváhal zda si nepockat. Ale bude to menší než EV6, navíc 400V, snad jedině kdyby byla velmi dobrá cena. Zatím stále vede EV6.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze