Společnost Kia Corporation v Koreji při příležitosti každoročního Dne elektromobilů Kia odhalila tři nové malé až středně velké elektrické modely. Během akce značka představila svoji vizi nové řady elektromobilů a strategii zaměřenou na podstatné a zároveň rychlé rozšiřování vlastní modelové nabídky elektromobilů. Po uvedení EV6 a EV9 nyní ukazuje cestu k dalšímu rozšiřování modelové nabídky o tři nové malé až středně velké vozy poháněné čistě elektrickým pohonem, nabízející další možnosti volby i dostupnější cestu k elektromobilitě.
Součástí prezentace byla premiéra kompaktního elektrického SUV EV5 pro rodinné potřeby mileniálů, stejně jako uvedení dvou koncepčních modelů. Cílem konceptu Kia Concept EV3 je zprostředkovat výhody EV9 v hávu kompaktního SUV, zatímco Kia Concept EV4 svým markantním designem boří zažité představy o elektrických sedanech. Kia na akci kromě odhalení nové modelové nabídky představila vlastní strategii v oblasti elektromobility zaměřenou na zvyšování pohodlí zákazníků, spolehlivosti a řešení nejčastějších problémů včetně dobíjecí infrastruktury.
„Kia se usilovně zaměřuje na řešení vnímaných překážek, které způsobují nejistotu zákazníků při rozhodování o koupi elektromobilu. Očekáváním zákazníků vycházíme vstříc naší ucelenou modelovou nabídkou elektromobilů v různých cenových relacích i posilováním dostupnosti naší dobíjecí infrastruktury,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti. „Přechod k elektromobilům je u značky Kia, coby poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility, naprostou nutností, nikoli možností. Naším konečným cílem je zprostředkovat jedinečné hodnoty značky Kia co největšímu množství lidí; za tímto účelem vyvíjíme pokročilé technologie elektromobilů včetně smělého designu a intuitivních služeb, které aplikujeme na celou naši modelovou nabídku elektromobilů. V přechodu k elektrifikaci jsme tímto zařadili vyšší rychlost.“
Značka zároveň odhalila plány směřující ke zlepšení různých nabídek v oblasti zákaznických zkušeností. Jedná se např. o optimalizaci nejrůznějších funkcí do podoby intuitivních aplikací pro chytré telefony, uvádění nových služeb v místě jejich fyzické realizace nebo poskytování palubních služeb na bázi umělé inteligence (AI). „I nadále budeme vycházet vstříc potřebám našich zákazníků prostřednictvím nových digitálních platforem a technologií, abychom nacházeli stále lepší cesty, jak se posouvat kupředu. Protože jádrem DNA značky Kia je náš příslib nabízet pokročilejší řešení trvale udržitelné mobility ke zvyšování kvality života lidí.“ Cílem značky je do roku 2026 prodávat každoročně jeden milion elektromobilů, resp. do roku 2030 zvýšit tyto prodeje až na 1,6 milionu vozů. K tomu by měly napomoci i dnes zmiňované produkty a iniciativy.
Kia zveřejnila plán nabídnout ucelenou řadu elektromobilů v cenovém rozpětí od 30 do 80 tisíc eur (v přepočtu 740 tisíc až 1,9 milionu Kč), a to včetně stávajících modelů EV6 a EV9. Značka plánuje podpořit rychlejší prosazování elektromobility uvedením menších elektrických modelů, jako např. EV5, EV4, a EV3, jejichž cena by se měla pohybovat od 35 do 50 tisíc amerických dolarů (v přepočtu 810 tisíc až 1,1 milionu Kč). V reakci na stále intenzivnější volání zákazníků po dostupnosti dobíjecích služeb pak Kia v rámci koalice šesti skupin dodavatelů OEM plánuje v Severní Americe do roku 2030 postavit 30 000 rychlodobíjecích stanic. V Evropě pak Kia ve spolupráci se čtyřmi skupinami dodavatelů OEM vytvořila službu Ionity včetně vybudování 2 800 rychlodobíjecích stanic podél klíčových dálničních tras. Do roku 2025 chce mít Kia v provozu celkem 7 000 stanic schopných poskytovat efektivní služby dobíjení všem uživatelům elektromobilů této značky.