Značka Kia spustila na českém trhu prodej čistě bateriového modelu e-Niro v novém modelovém provedení MY21. Elektromobil nově nabízí možnost přípravy pro tažné zařízení a také rozšířené nastavení personalizace sedadla řidiče, které tak doplňuje nabídku třífázové palubní nabíječky s výkonem 11 kW nebo systému telematiky UVO CONNECT. Značka Kia tak plynule pokračuje ve zvyšování atraktivity svého čistě elektrického crossoveru, který si od uvedení na tuzemský trh v roce 2019 pořídilo na tři desítky českých zákazníků.
Příprava pro tažné zařízení pro základní rám pro nosič jízdních kol
Standardní výbava modelu e-Niro (pouze ve verzi s prodlouženým dojezdem, tedy 64kWh akumulátorem), stejně jako model e-Soul, nabízí přípravu pro tažné zařízení pro základní rám nosiče jízdních kol. Tažné zařízení, které je za příplatek 10 000 korun, dovolí vertikální zatížení (např. pro nosič jízdních kol či elektrokol) až do hmotnosti 100 kg.
Funkce paměti nastavení sedadla řidiče
Nově nabízené elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče s paměťovou funkcí je dostupné pro obě varianty elektromobilu s vysokonapěťovým akumulátorem o výkonu 39,2 kWh a 64 kWh. Funkce paměti sedadla řidiče, která je součástí volitelné nabídky Paket Leather v ceně 40 000 Kč, umožňuje uložit až dvě individuální polohy sedadla a vnějších zrcátek.
Pořizovací cena elektromobilu e-Niro v modelovém provedení MY21 zůstává beze změny. Kia e-Niro s kapacitou akumulátoru 39,2 kWh, který umožňuje dojezd 289 km v kombinovaném režimu dle metodiky WLTP je dostupný za 1 099 980 korun. e-Niro s prodlouženým dojezdem a kapacitou akumulátoru 64 kWh, který ujede 455 km na jedno nabití akumulátoru a až 615 km v městském provozu, je dostupný za 1 199 980 korun.
UVO CONNECT
Pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, dostupný u modelu od začátku letošního roku, propojuje řidiče s okolním světem prostřednictvím mobilní sítě GSM, respektive SIM karty, která je součástí vozidla. Díky aplikaci Kia UVO pak může uživatel využívat hned několik funkcí vzdáleného ovládání vozidla.
Třífázová palubní nabíječka
Model Kia e-Niro je s modelovým rokem 2021 dále standardně vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12A). Oproti jednofázové palubní nabíječce dostupné v předchozím provedení modelu se tak nabíjecí cyklus za předpokladu využití externí nabíjecí stanice Wallbox zkrátí o 25 % a akumulátor se z 0 na 100 % kapacity nabije za 7 hodin (verze s prodlouženým dojezdem).
Technické parametry Kia e-Niro 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 375 × 1 805 × 1 560 mm, 1 812 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm / 3 600 ot/min |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 455 km |
Cena od | 1 199 980 Kč |