Ještě letos se ukáže plně elektrické Subaru s logem STI. Zatím půjde o koncept

Ještě letos se ukáže plně elektrické Subaru s logem STI. Zatím půjde o koncept
Fotografie: Subaru
  • Japonský výrobce odhalí dvě novinky na japonském autosalonu
  • Jedna z nich bude plně elektrická a dostane název Performance-E
  • Právě tento koncept představí budoucnost výkonných vozů značky

Asi není veřejným tajemstvím, že japonská automobilka Subaru v současnosti nenabízí žádný elektromobil, který byl vyvinut zcela interně. Když už jde o elektrické Subaru, vlastně zde hovoříme o dvojčeti Toyoty bZ4X, jenže to se má brzy změnit. Na konci října by se totiž na japonském autosalonu měly ukázat dva sportovní koncepty, z nichž jeden bude plně elektrický a o jeho vývoj se postaralo výhradně Subaru. Ještě lepší zprávou je označení STI, jenž odkazuje na slavný sportovní model Impreza. Výrobce říká, že nový elektrický koncept nese označení „Performance-E“ a představuje budoucnost výkonných vozů Subaru. Máme se tedy těšit na elektrický sportovní vůz, jehož tvary již prozradila sama automobilka formou prvního snímku? Je to dost možné, protože se prý rozhodně nejedná o pouhou jednorázovou designovou studii.

Vozidlo evokuje dědictví značky a zároveň nabízí řidiči přívětivé uspořádání ovládacích prvků a pohodlný a prostorný interiér. Díky začlenění různých inovativních technologií nabízí tento koncepční model intuitivní a vzrušující zážitky z jízdy. Zmínka o praktičnosti a žádoucích vlastnostech interiéru, které byste si přáli u sériového vozu, posiluje myšlenku, že ať už je tento vůz jakýkoliv, ukazuje se zde určitý záměr pro sériovou výrobu. O co přesně půjde se dozvíme až 29. října, kdy se otevřou brány výstavy Japan Mobility Show 2025. Elektrický koncept STI se o pódium podělí s konceptem modelu STI s benzínovým motorem a taktéž s karoserií hatchback. Tyto dva nové koncepty jkaždopádně ukazují obnovený zájem o sportovní označení STI.

Ze strany Subaru ale tohle není úplně první elektrický koncept s označením STI. Již v roce 2022 se totiž ukázalo Subaru STI E-RA, což byla studie čerpající mnoho prvků z motoristického sportu. Jejím cílem bylo ukázat elektrický vůz zaměřený na okruh, který měl navíc pokořit rekord na okruhu Nürburgringu Nordschleife. K tomuto pokusu ale nakonec nikdy nedošlo a STI E-RA zůstalo skvěle vypadajícím elektrickým okruhovým speciálem, který se na okruh nikdy nedostal. Přitom je to škoda, protože kombinovaný výkon činil 1 087 koní a s pokročilou technologií vektorování točivého momentu by dokázal zatopit nejednomu závodnímu speciálu s benzinovým motorem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze