😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Je to revoluce? Nové baterie pro náklaďáky mohou dát zapomenout na fosilní paliva

Je to revoluce? Nové baterie pro náklaďáky mohou dát zapomenout na fosilní paliva
Fotografie: BYD
  • CATL prezentoval novinky ohledně baterií Tectrans pro těžká nákladní vozidla a stavební stroje
  • Dokážou nabídnout životnost až 3 miliony kilometrů, superrychlé nabíjení i dojezd až 800 km

Jak informoval cnevpost.com, CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) se pochlubil s novinkami ohledně jeho baterií pro těžká užitková vozidla, která nabízí pod svou značkou Tectrans. Čínský gigant, o kterém je stále více slyšet, včera na akci vysílané živě konkrétně mluvil o čtyřech bateriích: verzi s dlouhou životností, maximalizovaným dojezdem, superrychlým nabíjením a také o odolné variantě vhodné pro nasazení ve stavebních strojích.


Tectrans je přitom značka baterií pro užitková vozidla, kterou CATL uvedl na trh teprve 4. července, poté jsme o nich slyšeli například i v Německu na veletrhu IAA Hannover 2024, kde Číňané představili třeba baterii s životností 2,8 milionu kilometrů. Nutno podotknout, že nejnovější zpráva se týká i některých baterií, o kterých jsme slyšeli už právě v Hannoveru.

Jde například o Superfast Charging Edition umožňující díky technologii 4C nabití na 70 % za pouhých 15 minut. Víme také, že nabídne dojezd až 500 km s kapacitou max. 600 kWh a má přitom životnost 1,2 milionu kilometrů. Long Life Edition pak přináší životnost až 15 let nebo 3 miliony kilometrů s tím, že dojed opět dosahuje až 500 km!

Poprvé ale slyšíme podrobnosti o baterii Tectrans s dlouhým dojezdem, jež může mít kapacitu až 1 000 kWh, což má v reálu znamenat až 800 km dojezdu. Podařit se to má i díky energetické hustotě 220 Wh/kg, podle CATLu nejvyšší v segmentu.

Baterie Tectrans pro stavební stroje pak garantuje maximálně bezpečný provoz i po najetí 500 tisíc kilometrů, což znamená až pětinásobné zvýšení životnosti oproti standardu. Baterie už by měla být dokonce v sériové výrobě a podle CATLu ji už brzy uvidíme minimálně ve 20 modelech od 8 výrobců stavebních strojů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze