Jak vznikalo Volvo EX90? A co bude dál?

Rozhovor s Hande Ergitürk z Volva
3
Jak vznikalo Volvo EX90? A co bude dál?
Fotografie: Petr Vojtěch, fDrive.cz
  • Volvo EX90 je stěžejním modelem automobilky
  • Následován bude modelem ES90
  • V rozhovoru s Hande Ergitürk z Volva rozebíráme okolnosti vývoje, prodejů i budoucnosti modelu EX90

Volvo EX90 je vlajkovou lodí výrobce, která se v těchto týdnech dostává k prvním zákazníkům a do konce roku si ji přeberou také první majitelé v Česku. Jak toto pro Volvo zlomové auto vznikalo? Co bylo důvodem zpoždění výroby? A na co se můžeme ve formě updatů těšit v nejbližší době? To vše nám prozradila Hande Ergitürk, globální produktový lídr pro model EX90, která do Česka přiletěla přímo ze švédského Gothenburgu.

Jak náročný byl vznik Volva EX90 a co nás čeká dál? To nám prozradila Hande Ergitürk

V rozhovoru, jehož plnou verzi přinášíme formou videa s titulky, Hande Ergitürk, popsala svou roli jako klíčovou pro celý proces od konceptu až po výrobu a prodej vozu. Zdůraznila, že její práce zahrnuje zajištění, aby všechny strategie, vize a funkce vozu odpovídaly očekáváním zákazníků. Je součástí většího týmu, který se snaží vytvořit co nejatraktivnější produkt.

Ergitürk také hovořila o výzvách spojených s uvedením modelu EX90 na trh, které bylo zpožděno kvůli integraci nové technologie a softwaru. EX90 je postaven na nové platformě a přináší nové inženýrské přístupy, což vedlo k nečekaným překážkám. Nicméně, důraz byl kladen na zajištění kvality softwaru a celkového produktu.

Hande Ergitürk z Volva

Dále se zaměřila na globální přijetí modelu EX90, které je velmi pozitivní, ačkoli přímá zpětná vazba od zákazníků teprve přichází. Mediální pokrytí bylo příznivé a zájem zákazníků zůstává silný, což naznačuje, že EX90 bude oblíbený. Ergitürk také zmínila, že poptávka je rovnoměrně rozložena mezi USA, Evropu a Asii.

V rozhovoru jsme se dotknuli také unikátních prodejních bodů EX90, jako je jeho plně elektrická a softwarově definovaná povaha, schopnost pravidelných aktualizací over-the-air a komfort pro všechny cestující. EX90 je navrženo jako inteligentní vůz s vynikající aerodynamikou a dojezdem, což ho odlišuje od konkurence. Ptali jsme se také na to, proč má vůz 400V architekturu a jaké softwarové updaty můžeme čekat v nejbližší době.

Volvo EX90

Na závěr se Ergitürk dotkla budoucnosti autonomního řízení s modelem EX90, který je hardwarově připraven pro autonomní jízdu. Volvo plánuje zahájit testování v Kalifornii a postupně rozšířit na další trhy, v závislosti na regulačních podmínkách. Volvo se zaměřuje na bezpečnost a kvalitu, což je klíčové pro jejich strategii v oblasti autonomního řízení.

Volvo EX90 se pak stane už v příštím roce základem pro další elektrický vlajkový model švédské automobilky, a sice limuzínu ES90, která má nabídnout shodnou baterii s kapacitou 107 kWh a výkon až 380 kW. Představení se můžeme dočkat v březnu.

Kompletní představení Volvo EX90, které se chystá na náš trh

Kdo je Hande Ergitürk?

Hande pochází z Turecka, kde také na Technické univerzitě v Istanbulu vystudovala strojní inženýrství. V roce 2010 se přestěhovala do Göteborgu, aby tam na Chalmersově technické univerzitě mohla pokračovat ve svém dalším vzdělávání, přičemž se tentokrát zaměřila na obor automobilového inženýrství.

Krátce po dokončení studia nastoupila Hande v roce 2012 do společnosti Volvo Cars, kde od té doby pracovala na různých inženýrských pozicích a zastávala také funkce vztahující se k produktům a strategii. Zapojovala se tak především do automobilových programů napříč různými obory.

V současné době působí jako produktový leader pro model EX90 a je zodpovědná za řízení globální produktové nabídky a obsahu. Hande spolupracuje s širším týmem na neustálém zlepšování soužití s vozem EX90 a na udržení atraktivní pozice tohoto modelu v rámci daného segmentu.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
No tak trosku me zklamala ta palubni nabijecka. Na tak velkou baterku je 22kW nutnost.
A take me trosku tahala za usi ta zminka o hw pripravenosti na plne autonomni jizdu. Tohle presne uz jsem jednou nekde slysel. Pockat, kde ze jen to bylo? 🤔 Jooo, kdyz jsem kupoval Teslu. 🤦🏻‍♂️

No a updaty zlepsujici zejmena bezpecnost mi take trochu nahani husi kuzi. Uz to vidim v barvach jak budou take puvodne dobre fungujici auto mrvit tim, ze bude cim dal vice prehnane reagovat na vse okolo, a nesmyslne vam v zajmu bezpecnosti zasahovat do rizeni.

No asi si to s nim jeste rozmyslim.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze