Málokterý elektromobil nás tak bavilo řídit jako právě Hondu e. Tento svérázně pojatý hatchback s čistým designem stojí za pozornost sám o sobě. A to nejen svým futuristickým vzhledem a špičkovými technologiemi (kamery místo zrcátek, displej přes celou palubku), ale také sportovním svezením. Zadní pohon, pečlivě vyladěný, nešizený podvozek a skvělé vyvážení mění každou jízdu ve velmi příjemnou kratochvíli.
Honda e by Innovate Composites. (I can’t find their twitter! - tag them in if you find ‘em). Makes me smile very much. 🦾😎 #hondae #ev #honda pic.twitter.com/vngIkUinM4
— Tom ‘Wookie’ Ford (@tomwookieford) January 19, 2022
Zjevně nejsme sami. Na sociální sítě totiž pronikly fotky dokončovaného widebodykitu pro tento model ve firmě Innovative Composites, který přesouvá ručku vah pocitů směrem k velmi intenzivnímu sportovnu. Neznáme podrobnosti a je pravděpodobné, že pohon zůstal beze změny, avšak podvozek se zjevně úprav dočkal, soudě podle vysunutých okruhových kol s přilnavými pneumatikami. Jde o klasiku, tedy upravené nárazníky a prahy, blatníkové nástavce a velký spoiler na odtrhové hraně, avšak povedený vzhled Hondy e to bez problémů unese, a posouvá se tím ještě výš.
Podle insideevs.com se chystá malosériová výroba, kdy a za kolik se ovšem zatím neví. Pokud máte pocit, že něco takového by vašemu „éčku“ slušelo, nejlepší cesta bude kontaktovat přímo výrobce.
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |