Honda e se pravděpodobně druhé generace nedočká. Proč?

3
Honda e se pravděpodobně druhé generace nedočká. Proč?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Honda se chce soustředit na segment SUV
  • Uvedla to Rebecca Adamson, Head of Automobile Honda Motor Europe

Honda e, první masově prodávaný elektromobil japonské značky z Tokia, se podle insideevs.com nedočká další generace, až přijde její čas, protože trh s malými městskými hatchbacky se zmenšuje a zákazníci požadují SUV.

Test stylového elektromobilu Honda e. Je radost jej řídit a je nabitý technologiemi – test

Čtyřdveřový městský vůz, který byl uveden v roce 2020 nabízí výkon až 113 kW (154 koní) a točivý moment 315 newtonmetrů, ale o pozornost si auto řeklo zejména designem a interiérem, jemuž vévodí šest barevných displejů na samotné přístrojové desce (jeden před řidičem, dva velké 12palcové v prostřední části, dva displeje pro vnější kamery a jeden pro vnitřní zpětné „zrcátko“).

Honda e
Interiér působí útulně a díky šestici displejů zároveň futuristicky

Bolístkou vozu je nicméně v dnešní době omezený dojezd činící dle WLTP cca 220 km (a v zimě se může zkrátit i na 100 km dálniční jízdy, jak jsme se přesvědčili v testu, nicméně musíme stále brát v potaz fakt, že jde o elektromobil určený primárně do města. Spekulovat o tom, zda další generace přinese například vylepšený dojezd, ovšem nemusíme. Pro Autocaru totiž Rebecca Adamson, Head of Automobile Honda Motor Europe, uvedla následující: „Nebude více vozů velikosti Hondy e. To mohu říci s jistotou,“. Následně dodala: „Poptávka je vyšší v sektoru SUV, takže proto se zaměřuje právě na něj. Je to produktová řada, která se řídí potřebami trhu. Dokud bude tento trh takový, budeme se i nadále orientovat na vozy SUV.

Technické parametry Honda e advance

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm
Baterie35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od976 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Já bych za ně odpověděl takto : Udělali jsme nepoužitelné auto pro běžné cestování a navíc tak nedomyšleně, že tam nelze upgradovat baterii na dvojnásobek kapacity. Rovněž jsme udělali mizerný design se špatným cx koeficientem, přestože jsme tam nedali zrcátka. Prostě jsme to zpackali, tak už to raději nebudeme vyrábět :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze