Honda e, první masově prodávaný elektromobil japonské značky z Tokia, se podle insideevs.com nedočká další generace, až přijde její čas, protože trh s malými městskými hatchbacky se zmenšuje a zákazníci požadují SUV.
Test stylového elektromobilu Honda e. Je radost jej řídit a je nabitý technologiemi – test
Čtyřdveřový městský vůz, který byl uveden v roce 2020 nabízí výkon až 113 kW (154 koní) a točivý moment 315 newtonmetrů, ale o pozornost si auto řeklo zejména designem a interiérem, jemuž vévodí šest barevných displejů na samotné přístrojové desce (jeden před řidičem, dva velké 12palcové v prostřední části, dva displeje pro vnější kamery a jeden pro vnitřní zpětné „zrcátko“).
Bolístkou vozu je nicméně v dnešní době omezený dojezd činící dle WLTP cca 220 km (a v zimě se může zkrátit i na 100 km dálniční jízdy, jak jsme se přesvědčili v testu, nicméně musíme stále brát v potaz fakt, že jde o elektromobil určený primárně do města. Spekulovat o tom, zda další generace přinese například vylepšený dojezd, ovšem nemusíme. Pro Autocaru totiž Rebecca Adamson, Head of Automobile Honda Motor Europe, uvedla následující: „Nebude více vozů velikosti Hondy e. To mohu říci s jistotou,“. Následně dodala: „Poptávka je vyšší v sektoru SUV, takže proto se zaměřuje právě na něj. Je to produktová řada, která se řídí potřebami trhu. Dokud bude tento trh takový, budeme se i nadále orientovat na vozy SUV.“
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |