Podle electrive.com se japonské vedení značky Honda rozhodlo, že s definitivní platností stáhne z evropské nabídky svůj maličký elektromobil s označením „e“. I když Honda ve svém prohlášení píše, že první elektromobil této značky přinesl Hondě mnoho nových zákazníků, konec Hondy e je pravděpodobně způsoben především poměrně nízkými prodejními čísly. Ta sice výrobce ve svém prohlášení neuvádí, ale když se podíváme na statistiky u našich německých sousedů, leccos naznačuje, že další existence vozu by zřejmě neměla smysl. V Německu se totiž za letošní říjen prodaly jen dva vozy a za prvních letošních deset měsíců jich bylo jen 101. Ještě horší je to v ČR, kde se od roku 2020 do letošního listopadu zaregistrovalo pouze 13 Hond e.
A co vlastně maličké elektrické Hondě zlomilo vaz? Asi cena, která neodpovídá tomu, kolik vůz s baterií o kapacitě 35,5 kWh ujede. V zimě nebylo ničím výjimečným, když majitel „éčka“ viděl při plně nabité baterii dojezd 150 km. Dobrou zprávou je, že Honda bude nadále zintenzivňovat své úsilí o elektrifikaci v evropském regionu a chystá si pro tento trh celou řadu novinek. Ty přijdou v blízkých letech a jednou z nich je například model e:Ny1. Ten tvary připomíná současnou generaci spalovacího modelu HR-V. Pomyslný nástupce Hondy e je postaven na nově vyvinuté architektuře e: N Architecture F pro bateriová vozidla se zvýšenou torzní tuhostí skeletu.
Výkon tohoto modelu činí 150 kW a 310 Nm točivého momentu. Na rozdíl od maličké Hondy je tak vidět velký krok kupředu, a to i v oblasti dojezdu. Dle metodiky WLTP ujede Honda e:Ny1 na jedno nabití 412 km. To odpovídá akumulátoru o kapacitě 68,8 kWh. Jak je vidět, Honda se poučila z dřívějších chyb a uvědomila si, že pokud chce bojovat ve světě elektromobilů, musí nabídnout něco, co už z pohledu výkonu a dojezdu osloví často náročné klienty, kterým nestačí jen neotřelý retro design.
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |