Jak vlastně funguje mild-hybridní pohon ve vozech Hyundai?

2
Jak vlastně funguje mild-hybridní pohon ve vozech Hyundai?
  • Mild-hybridní pohonná jednotka dokáže ušetřit až 11 procent paliva dle metodiky WLTP
  • Tento druh pohonu využívá sadu lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh

Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW / 136 k. Částečně hybridní Tucson se, stejně jako se všemi ostatními motorizacemi, vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Mild-hybridní pohon Hyundai

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem. Tato vozidla jsou kromě 48V elektrické soustavy vybavena také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 Nm na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % podle nové metodiky měření WLTP. Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Diskuze ke článku
Tom
Jak to MHSG startuje motor? Přes ten řemen?
TomK
To je zase pitomost. Baterka s kapacitou poloviny bezne autobaterie 12V/70A = 0.84 kWh

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze