Současná generace korejského SUV Hyundai Tucson je již nějakou dobu na trhu, a tak jsme se podívali na zoubek provedení, které má pod kapotou benzinový motor 1.6 T-GDI o výkonu 180 koní a hybridní techniku. S vozem máme zatím ujeto okolo 160 km, průměrná spotřeba se drží na hranici 5,6 litru na 100 km, čímž nás testovaná specifikace mile překvapila. Součástí techniky je i malá baterie, která disponuje kapacitou 1,49 kWh. Komu se ji podaří nabít během jízdy naplno, v kuse na ni s troškou štěstí ujede i tři kilometry v čistě elektrickém režimu. V tomhle ohledu zde má malý akumulátor velký smysl.
Technické parametry Hyundai Tucson (2020) Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 500 × 1 865 × 1 650 mm, 1 709 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 169 (132 + 44) kW, 230 (180 + 60) koní, točivý moment: 340 Nm |
Baterie | 1,49 kWh (0 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | 0palubní: 0 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 6,2 l / 100 km |
Cena od | 939 000 Kč |
Naopak ovládání šestistupňové automatické převodovky skrze tlačítka na středovém tunelu je řešení, které považujeme za dost nešťastné. Možná se to nezdá, ale řidič musí každé písmeno pořádně stisknout a přesvědčit se o tom, že zvolil správný jízdní režim. Taktéž moře lesklých plastů v kabině funguje jako dokonalé zrcadlo a lákadlo na prach. Po dalších stránkách se ale Tucsonu HEV nedá vyčíst takřka vůbec nic.
V rámci nejvyšší výbavy Style Premium je vůz vybaven adaptivními tlumiči, které nabízejí dva jízdní režimy. Klidně by tu ale mohl být i třetí, který by byl ideálním nastavením mezi režimy Eco a Sport. Potěší taktéž velký počet odkládacích ploch, kdy třeba mobilní telefon lze uložit do boční speciální kapsy na středovém tunelu u kotníků řidiče a spolujezdce. Více podrobností o testované novince se dozvíte v blížícím se testu.